  • Data: 2005-12-16 08:27:59
    Temat: Re: 50% kosztow um.o dzielo
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    push.sp wrote:

    > prowadze zajecia w szkole policealnej
    > w oparciu o wlasny program autorski
    >
    > wczoraj na zebraniu z dyrekcja oswiadczono nam nauczycielom,
    > ze naleza zmienic umowy o dzielo 50% kosztow na 20%

    Były już tego typu dyskusje na grupie. Opinie są różne. Dla mnie
    przekonująca okazała się ta według której nie da się prowadzić zajęć na
    umowie o dzieło. To jest co najwyżej klasyczna umowa zlecenia
    (niezależnie od tego jaki tytuł widnieje na papierze). Trzeba by to
    reozdzielić na dwie częsci:
    1. Sporządzenie programu autorskiego
    2. Prowadzenie zajęć
    Tylko p. 1 będzie umową o dzieło
    Kwestia tego jak ma być on opodatkowany (20 czy 50% kosztu) zależy od
    tego czy następuje przeniesienie praw autorskich, tak jak ci już
    napisali.
    Punkt 2 to nestety umowa zlecenie z 20% kosztami