  • Data: 2003-07-27 21:59:32
    Temat: Re[5]: Przemeldowanie - a DG - REASUMUJĄC
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Zanim zlozysz NIP, to wyprostuj sprawe w UMiasta. Jesli tam masz
    siedzibe w A, to nie mozesz zglosic w USkarbowym innego miejsca, skoro
    nie jest ono Twoja siedziba. Dlatego napierw:

    K> 3.) Muszę zaktualizować wpisy do ewidencji - i dla DG i dla SC. Tylko gdzie
    K> to zrobić? W miastach, które wydały mi wpisy czy w moim nowym mieście X.

    Tam, gdzie jest prowadzona Twoja ewidencja. Elementarna logika - nie
    mozna zmienic czegos tam, gdzie tego czegos nie ma. Jesli s.c. chcesz
    wykreslic - to tam gdzie jest wpisana! Przeczytaj uwaznie art. 88a -
    88d prawa dzialalnosci gospodarczej.

    K> 4.) A gdybym chciał przenieść siedzibę DG z miasta A do X - to gdzie się
    K> zgłosić?

    Tak samo.

    K> 1.) Rzeczywiście składam NIP-1 - w US, w którym płacę VAT. I tu nie wiem -
    K> VAT płacę w mieście gdzie jest siedziba (A) czy w mieście gdzie jestem
    K> zameldowany (X). Ja stawiam na A zatem NIP-1 powinien być złożony w A.

    W art. 4 ustawy o NIP masz wszystko napisane. Jesli masz watpliwosci,
    zloz w A, kopie w X, albo tylko w jednym z dwoch - i tak trafi tam
    gdzie powinno, bo urzad albo Ci wskaze wlasciwy urzad, albo sam
    przesle formularz.

    K> 2.) Muszę złożyć NIP-2 w US gdzie mam zarejestrowaną spółkę cywilną (miasto
    K> B) - znowu sprawa VAT.

    Ty jestes pewny, ze jeszcze ta spolke masz? Bo moze w marcu 2001 z
    mocy ustawy zostala wykreslona z EDG? Wtedy trzeba jedynie dac znac w
    USkarbowym.

    K> 5.) Czy będą konsekwencje tego, że złożyłem NIP-3?

    Tak - USkarbowy bedzie mial bajzel w dokumentach. Teoretycznie
    podpadasz tez pod drastyczny art. 233 KK p. 1 czyli 3 lata za falszywe
    zeznania. No ale jest tez punkt 5 tego artykulu - czyli sad moze
    nadzwyczajnie zlagodzic Ci kare, jezeli dobrowolnie sprostowales
    falszywe zeznanie :) A w praktyce zadnych sankcji sie nie stosuje
    (przynajmniej nie slyszalem o takich).

    K> Czy mam po prostu złożyć
    K> NIP-1 i to wszystko czy też pisać jakieś pismo w sprawie tego nieszczęsnego
    K> NIP-3?

    Pismo nie zaszkodzi, a moze pomoc szybciej wyjasnic sprawe.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl