  • Data: 2002-03-07 21:40:11
    Temat: Re: 380,00 PLN dla pracownikow
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł) szukaj wiadomości tego autora

    From: "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Thursday, March 07, 2002 7:57 PM
    Subject: Re: 380,00 PLN dla pracownikow

    > Chodzi mi o podatek od świadczeń _niepieniężnych_.
    > Wtedy raz płaci sie np. za bony (lub paczki itp) a drugi raz należalo by
    > obciążac ZF płacąc zaliczkę na podatek.
    > I co z ty fantem zrobić? Tu jest probelm.

    Life is brutal ... Pracownik uzyskuje przychód _brutto_ 100 zł (bon
    towarowy, paczka czy choćby karnet na pływalnię), który to przychód stanowi
    podstawę opodatkowania. Zaliczke na podatek potrącamy przy najbliższej
    wypłacie (jeśli w tym samym miesiącu) albo (jeśli chcemy być święci a
    wypłaty w miesiącu wydania świadczenia już nie będzie) pracownik _wpłaca_ do
    kasy (najlepiej przed wydaniem świadczenia, bo później będzie kłopot ze
    ściągalnością). W tym układzie może dać pracownikom bony za 120 zł (markety
    zrobiły się ostatnio dosyc elastyczne, jeśli chodzi o nominały) ? Zaliczka
    wyniesie 22,80 zł więc pracownicy nie powinni czuc się za bardzo
    pokrzywdzeni ( w koncu dostają 97,20).
    Pozdrawiam
    Krzysztof