  • Data: 2002-09-04 13:20:32
    Temat: Re[2]: Jaki rodzaj rachunku wystawia stowarzyszenie?
    Od: k...@t...pl (KaMeL) szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Krystyna,

    W Twoim liście datowanym 4 września 2002 (15:10:35) można przeczytać:
    KN> Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i wykonuje tylko
    KN> cele
    KN> statutowe.

    Z tym się nie zgodzę. NIe pamiętam podstawy, ale nie dawno miałem do
    czynienia z aktualizacją statutu i miałem w ręku przepisy. Tak było
    wyraźnie zaznaczone, że stowarzyszenie może prowadzić działalność o
    ile zawrze taką możliwość w swoim statucie. Dla przykładu weźmy
    takie stowarzyszenie, które jest właścicielem dużej kamienicy, na cele
    statutowe używa części a resztę podnajmuje na sklepy. Taka możliwość
    istnieje, a ten podnajem jest działalnościa gospodarczą, oczywiści
    przychody z tej działaności w całości idą na cele statutowe, ale nie
    zmienia to faktu że to działalność.
    czyżbym się mylił ?

    --
    Pozdrowienia,