  • Data: 2006-11-16 12:41:47
    Temat: Re: 1-os DG, KPiR (memoria?), VAT - "drobne" w?tpliwo?ci
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16-11-2006 o 12:57:08 Sylwia <n...@i...pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Tak sobie czytam grupe (i archiwum), buszuj? po necie (czyli dokszta?cam
    > si?
    > ;-)) i nasz?y mnie pewne w?tpliwo?ci..
    >
    > 1. Czy aby na pewno nie powinnam prowadziae "Ewidencji sprzeda?y"?
    > Z rozporz?dzenia w sprawie prowadzenia KPiR mi to nie wynika, ale mo?e
    > kiepsko interpretuj?. Ksi?g? prowadz? sama (nie przez biuro), sprzeda?
    > tylko
    > i wy??cznie na Faktury VAT, brak kasy fiskalnej (nie podlegam). Posiadam
> [...]

    Rozporządzenie od KPiR, par. 30 pkt 3 - co Ci wychodzi?

    > 2. Czy w Ewidencjach VAT musi byae tzw. "przeniesienie z folio"?

    Pytanie pomocnicze: VAT się rozlicza za jaki okres?
    Na mój gust "przenosili z folio" bo za dany miesiąc wychodziła książka
    zamiast jednej kartki?
    Chyba że się mylę wtedy proszę duchy sprawcze o poprawienie mnie
    tak abym zdążył przed wezwaniem się poprawić
    (wysmażyłem w końcu o zwrot to i czekam niecierpliwie :) )

    > 3. Czy ewidencja mo?e byae w formie wydruków wpinanych do teczki?
    > Z tego co si? doczyta?am: "Forma prowadzenia ewidencji VAT oraz jej
    > urz?dowy
    > wzór nie zosta?y okre?lone ani w ustawie o VAT, ani w aktach wykonawczy.
    > Podatnik ma wi?c prawo do dowolnego ustalenia wzoru takiej ewidencji, w
    > jakikolwiek sposób." - oczywo?cie przy za?o?eniu, ?e zawiera niezbedne
    > dane

    VAT prowadzisz miesięcznie więc spinanie karteluszek za osobne okresy to
    IMHO
    tak jakby KPOiR z różnych lat spinać.

    pozdrawiam