  • Data: 2006-05-31 21:52:46
    Temat: Raz jeszcze o sprzedazy mieszkania w okresie < 5 lat
    Od: Jasek' <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Bardzo prosze o cierpliwosc i wyrozumialosc, bo mam chroniczny lek przed
    sprawami podatkowymi :)

    Zaczne raz jeszcze: W roku 2002 kupilem dziure w ziemii (umowa
    przedwstepna) w SM, w 2005 przeniesiono wlasnosc na mnie a w 2006
    otrzymam akt notarialny i ksiege wieczysta. Koszt zakupu mieszkania: 100
    muszelek, kredyt wziety na 80 muszelek. W zwiazku z faktem, ze nie
    mieszkam w Polsce najchetniej sprzedalbym to mieszkanie. Zalozmy ze uda
    mi sie sprzedac mieszkaine za 110 muszelek, kredytu do splacenia
    pozostanie mi 70 muszelek.

    1. Od jakiej kwoty bede musial zaplacic 10%? Od wartosci sprzedazy czy
    od wartosci ktora powedruje na moje konto (pomniejszona o splate kredytu).
    2. Czy jezeli w przeciagu 2 lat kupie nieruchomosc o wartosci 5
    muszelek, to bede musial placic dalej podatek od kwoty wyliczonej w
    punkcie "1." pomniejszonej o koszt zakupu nowej nieruchomosci?
    3. Skoro mam 2 lata na dokokonanie zakupu, po sprzedazy mieszkania nie
    bede zameldowany, skad US bedzie wiedzial czy zaplacilem podatek, czy
    nie zaplacilem, czy kupilem nieruchomosc, czy tez nie?
    4. Jakie sankcje moze zastosowac US w przypadku niezaplacenia tego
    podatku? Dobr na terenie RP nie posiadam. List gonczy?

    Raz jeszcze dziekuje za pomoc.
    Jacek