  • 1. Data: 2002-07-22 07:44:43
    Temat: Pytanko!
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanko w takiej sprawie! Prowdzę DG na zasadach ogólnych tj. KPR i
    jestem płatnikiem VAT! Mam jednego człowieka który wykonauje mi pewne usługi
    a ściśłe tj naprawa i serwis sprzętu komputerwego!@ Chciałbym się z nim
    jakoś rozliczyć!
    Co radzicie! Umowa o dzieło czu umowa zlecenie! Chodzi mi o taką formęktóra
    byłaby dla mnie najtańsza (od czego nie trzeba płacić ZUSU i podatku).
    Zaznaczam że ten człowiek jest normalnie zatrudniony w innej firmie na
    etacie!
    Jaki kwoty muszą byćna umowach żeby to było jak najtaniej dla mnie! A tak
    naprawdęsą to niewielkie kwoty: 50 - 100 zł.
    Za wszelkie uwagi będę wdzięczny!

    Jaromir Dąbrowski
    j...@p...onet.pl
    +48 692 450 853

  • 2. Data: 2002-07-22 09:24:47
    Temat: Re: Pytanko!
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakoś rozliczyć!
    > Co radzicie! Umowa o dzieło czu umowa zlecenie!

    umowa o dzieło chyba nie bardzo - trudno serwis nazwać dziełem - raczej
    umowa zlecenia
    możesz napisać, czy zatrudniasz go na stałe (tzn. np. pojawia się u Ciebie
    raz w tygodniu) czy tylko jak jest awaria
    nie napisałeś też czy prowadzi swoją działalność (ale chyba nie, bo nie
    byłoby problemu)

    --
    A.S.

  • 3. Data: 2002-07-22 10:01:21
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Zlemcam mu pewne prace jedynie jak jest potrzeba! Jest to sporadycznie kilka
    razy w miesiącu! A napisałem że on pracuje na etacie w innej firmie!
    Jesli ma to być umowa zlecenie to jak jest z ZUS-em! Czy trrzeba go zgłaszać
    czy nie! Od jakiej wartości uowy należy go płacić!

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2002-07-22 13:43:58
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    zgłaszać
    > czy nie! Od jakiej wartości uowy należy go płacić!

    w skrócie :
    umowa o dzieło - nie placimy zadnych skaldek zus
    tzw. drobne zlecenie - umowa zlecenia do 143 zł - oplaca sie tylko skladke
    na ubez.zdrowotne.
    zglaszamy pracownika do zus na formularzu ZZA i co miesiac skladamy potem
    raport RZA

  • 5. Data: 2002-07-22 18:06:25
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > w skrócie :
    > umowa o dzieło - nie placimy zadnych skaldek zus
    OK (z małym wyjątkiem)

    > tzw. drobne zlecenie - umowa zlecenia do 143 zł -
    > oplaca sie tylko skladke na ubez.zdrowotne.

    kręcisz...
    wartość umowy zlecenia nie ma nic wspólnego
    z koniecznością opłacania (lub nie) składek ZUS

    te 143 zł o których piszesz, decyduje, o
    rozliczaniu _zaliczki_na_podatek_/_podatku_
    od takiej umowy

    na płacenie ZUSu od zleceń ma wpływ,
    czy ten człowiek jest studentem <26 lat,
    lub czy ma już gdzie indziej płacony ZUS
    od co najmniej min. wynagrodzenia miesięcznie...
    tu padło hasło, że pracuje na etacie
    (zakładam, że ma z niego >= 760 zł brutto) - więc ok -
    tylko zdrowotne - 7.75% od kwoty brutto umowy,
    odejmowane zreszta od zaliczki na podatek...

    > zglaszamy pracownika do zus na formularzu ZZA
    > i co miesiac skladamy potem raport RZA

    OK

    pozdr
    KTP

  • 6. Data: 2002-07-22 18:50:32
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Dzieki!
    Moze jeszcze tylko ktoś wie czy te usługi które on mi świadczy tj, naprawa
    drukarek, komputerów.. mogą być traktowane umową o dzieło czy też tylko
    umową zlecenie!
    Jarek

  • 7. Data: 2002-07-22 21:22:38
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    > (zakładam, że ma z niego >= 760 zł brutto) - więc ok -
    > tylko zdrowotne - 7.75% od kwoty brutto umowy,
    > odejmowane zreszta od zaliczki na podatek...

    zgadzam sie :-) .
    Nie rozumiem tylko tej "zaliczki" . Przy drobnych zleceniach (do 143zł)
    placimy podatek ( zryczłtowany 20 %) a nie zaliczkę. Moze chodzi o zaliczkę
    z innych zródeł ? Skoro takich dochodów nie łaczy się z innymi dochodami, to
    czy mozna łączyc składki na ubezpieczenie zdrowotne ?

    Mom zdaniem od drobnych zleceń placi się nastepujące narzuty :

    umowa na 143 zł brutto
    podatek dochodowy = 28,60 zł
    ubezpieczenie zdrowotne = 11,08 zł

    zleceniobiorca otrzymuje do ręki 103,32 zł.