  • 1. Data: 2002-02-10 00:24:18
    Temat: Pytanie: amortyzacja przyspieszona (od kiedy)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Już pytałem, ale nikt się nie odezwał; poproszę o potwierdzenie
    lub zaprzeczenie (czas na proste korygowanie się kończy !) czy
    dla ŚT wpisanego do ewidencji w grudniu 2001r jest prawidłowe
    rozpoczęcie amortyzacji przyspieszonej od stycznia 2002 ?
    Zapis w ustawie ("od następnego...") jest jaki jest - no
    i nie dam głowy czy mam go rozumieć jako "od *wprowadzenia*"
    (aczkolwiek mam taką nadzieję) czy "od rozpoczęcia amortyzacji" !

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrowienia
    - Gotfryd

  • 2. Data: 2002-02-10 14:21:26
    Temat: Odp: Pytanie: amortyzacja przyspieszona (od kiedy)
    Od: "Kondor" <0...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0202100118190.3794-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
> [...]
    > i nie dam głowy czy mam go rozumieć jako "od *wprowadzenia*"
    > (aczkolwiek mam taką nadzieję) czy "od rozpoczęcia amortyzacji" !

    Moim zdaniem - tak.
    Chodzi tu bowiem o to by tą podwyższoną amortyazację stosować za cały rok
    podatkowy przyjęty dla celów księgowości.
    Przyjęcie środka trwałego do użytkowania czy też wprowadzenie do ewidencje
    w jednym roku (w 2001) uprawnia Cię do zastosowania jw od pierwszego
    miesiąca następnego roku podatkowego.
    Ale tylko w odniesieniu do podwyższenia (razy2) środków trwałych poddanych
    szybkiemu postępowi technicznemu (np. zestawy komputerowe).
    Pozostałe podwyższenia z tego artykułu (o 1,4 i 1,2) wolne są od
    ograniczenia
    ich podwyższenia w ciągu roku podatkowego.

    K.

  • 3. Data: 2002-02-10 23:01:56
    Temat: Re: Pytanie: amortyzacja przyspieszona (od kiedy)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Feb 2002, Kondor wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > dla ŚT wpisanego do ewidencji w grudniu 2001r jest prawidłowe
    >+ > rozpoczęcie amortyzacji przyspieszonej od stycznia 2002 ?

    Dziękuję. Jak nikt nie wyrazi odmiennego zdania to tak zostawię :)
    [...]
> [...]
    >+ Ale tylko w odniesieniu do podwyższenia (razy2) środków trwałych poddanych
    >+ szybkiemu postępowi technicznemu (np. zestawy komputerowe).

    Oczywiście :)

    >+ K.

    n Pozdrowienia, Gotfryd