  • 11. Data: 2003-01-30 23:12:31
    Temat: Re: Przychód w PDOF?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jan 2003, Andrzej Popowski wrote:

    >+ Thu, 30 Jan 2003 18:55:49 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> piszesz:
    >+
    >+ >> Ale przecież nadal funkcjonuje wyjątek: VAT + KPiR + usługi ciągłe
    >+ >> można ewidencjonwac w dacie wystawienia faktury. Czy coś przeoczyłem?
    >+ >
    >+ >Hmm... UoPDOF nie wspomina nic o usługach ciągłych. W ogóle nie operuje
    >+ >takim pojęciem.
    >+
    >+ Chyba masz rację.

    Co do "usług ciągłych" to ja się przyznam bez bicia: pamiętam
    że *widziałem* komentarz w momencie wprowadzania zasady "VAT
    za okres liczyć do miesiąca zamkniętego a nie momentu wystawienia
    faktury". Ktoś tu (Karol ? Sławek ?) mnie o to dopadł - i ściśle
    rzecz biorąc nie znalazłem w przepisach zakazu żeby przyjąć
    okres rozliczeniowy np. usługi konserwacyjnej ("ciągłej")
    od 2 danego miesiąca... :> (do 2. następnego, oczywiście !).
    Wygląda podejrzanie, ale....

    Co do "VAT+KPiR+ewidencja w momencie wystawienia" - to może
    się brać z rozporządzenia min. nt. możliwości księgowania
    przychodu w momencie wystawienia faktury (jak rozumiem - "a nie
    okresu którego dotyczy").
    Uświadomiłem sobie ów zapis po dyskusji, kiedy to ktoś
    pisał o "trzech sposobach księgowania" - rzeczywiście,
    warczałem że są dwa :), ale wnikając w kombinację księgowania
    kosztów (kasowo i memoriałowo) oraz dochodu (memoriałowo
    i "wystawieniowo") to akurat nie miałem za bardzo racji.
    Inna rzecz że kiedy rzuciłem numerem artykułu to nie
    zostałem "naprostowany" - nie wiem, grupowicze też się
    Ustawy boją ?? ;)

    [...]
    >+ Gnębi mnie natomiast, skąd wziąłem te "usługi ciągłe". Czy kiedyś
    >+ istniało jakieś tego typu ogranizenie wobec ewidencjonowania przychodu
    >+ w momencie wystawienia faktury?

    No właśnie, ja wiem że też *co najmniej* komentarz w którym
    było uzyte takie określenie widziałem.
    Inna sprawa, że (za przeproszeniem Maddy) mogło to być w GP !

    >+ Pozdrowienia,

    wzajemnie, Gotfryd