eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki"Przeciętne wynagrodzenie miesięczne" - średnia czy mediana?"Przeciętne wynagrodzenie miesięczne" - średnia czy mediana?
  • Data: 2007-05-27 08:13:58
    Temat: "Przeciętne wynagrodzenie miesięczne" - średnia czy mediana?
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czym jest podawane rzecz GUS "przeciętne wynagrodzenie miesięczne"? Na
    stronie Computerworld widziałem artykuł, że to mediana, a w innym miejscu,
    że średnia.
    W obszernym dokumencie GUSu na temat wynagrodzeń były 4 strony opisu
    metodologii, ale nie było opisu, CZYM JEST to przeciętne wynagrodzenie.
    Czy są znane jakieś dane na temat rozkładu wynagrodzeń w Polsce? Niby tylko
    to "przeciętne wynagrodzenie miesięczne" jest podawane, ale gdzieś widziałem
    też statystyki, jaki procent ludzi zarabia minimalną krajową w różnych
    krajach UE (w Polsce też).

    Z góry dzięki.