-
1. Data: 2007-11-01 15:29:09
Temat: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
Od: gringo <bez@adresu>
Witam!
Bardzo proszę o wskazówki w następującej sprawie: czy kupując aparat
fotograficzny na firmę od osoby prywatnej via Allegro można koszt zakupu
wpisać w koszty prowadzenia działalności?
Jeżeli tak to proszę o informację, jakie dokumenty są niezbędne do
prawidłowego zaksięgowania takiego wydatku?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie,
Gringo
-
2. Data: 2007-11-01 16:16:56
Temat: Re: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
Dnia 01-11-2007 o 16:29:09 gringo <bez@adresu> napisał(a):
> Witam!
>
> Bardzo proszę o wskazówki w następującej sprawie: czy kupując aparat
> fotograficzny na firmę od osoby prywatnej via Allegro można koszt zakupu
> wpisać w koszty prowadzenia działalności?
>
> Jeżeli tak to proszę o informację, jakie dokumenty są niezbędne do
> prawidłowego zaksięgowania takiego wydatku?
>
Rachunek? Umowa kupna? Dowód zapłaty?
-
3. Data: 2007-11-01 16:48:19
Temat: Re: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
Od: gringo <bez@adresu>
t...@o...pl wrote:
> Dnia 01-11-2007 o 16:29:09 gringo <bez@adresu> napisał(a):
>
>> Witam!
>>
>> Bardzo proszę o wskazówki w następującej sprawie: czy kupując aparat
>> fotograficzny na firmę od osoby prywatnej via Allegro można koszt
>> zakupu wpisać w koszty prowadzenia działalności?
>>
>> Jeżeli tak to proszę o informację, jakie dokumenty są niezbędne do
>> prawidłowego zaksięgowania takiego wydatku?
>>
>
> Rachunek? Umowa kupna? Dowód zapłaty?
>
Witam! Jaki to ma być rachunek? Na razie ze sprzedawcą ustaliłem, że
spiszemy umowę kupna-sprzedaży, ale z tego co wiem, to jest za mało,
gdyż taka umowa nie jest dokumentem księgowym, a jedynie oświadczeniem woli.
Gdybyś mógł rozwinąć swoją sugestię byłbym bardzo zobowiązany.
Gringo
-
4. Data: 2007-11-01 17:08:32
Temat: Re: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
gringo wrote:
>
> Witam! Jaki to ma być rachunek? Na razie ze sprzedawcą ustaliłem, że
> spiszemy umowę kupna-sprzedaży, ale z tego co wiem, to jest za mało,
> gdyż taka umowa nie jest dokumentem księgowym, a jedynie oświadczeniem
> woli.
>
> Gdybyś mógł rozwinąć swoją sugestię byłbym bardzo zobowiązany.
>
> Gringo
Musisz mieć dowód poniesienia kosztu.
IMHO, nie musisz spisywać jakiejkolwiek innej umowy.
Przecież jedną już zawarłeś - licytując i wygrywając aukcję.
Wystarczy zatem wydruk aukcji + potwierdzenie przelewu.
Jeśli cena na aukcji >= 1000 plz to oczywiście PCC-3 i trzeba
odprowadzić podatek.
Pozdrawiam
Piotrek
-
5. Data: 2007-11-01 17:33:46
Temat: Re: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
Dnia 01-11-2007 o 17:48:19 gringo <bez@adresu> napisał(a):
> t...@o...pl wrote:
>> Dnia 01-11-2007 o 16:29:09 gringo <bez@adresu> napisał(a):
>>
>>> Witam!
>>>
>>> Bardzo proszę o wskazówki w następującej sprawie: czy kupując aparat
>>> fotograficzny na firmę od osoby prywatnej via Allegro można koszt
>>> zakupu wpisać w koszty prowadzenia działalności?
>>>
>>> Jeżeli tak to proszę o informację, jakie dokumenty są niezbędne do
>>> prawidłowego zaksięgowania takiego wydatku?
>>>
>> Rachunek? Umowa kupna? Dowód zapłaty?
>>
>
> Witam! Jaki to ma być rachunek? Na razie ze sprzedawcą ustaliłem, że
> spiszemy umowę kupna-sprzedaży, ale z tego co wiem, to jest za mało,
> gdyż taka umowa nie jest dokumentem księgowym, a jedynie oświadczeniem
> woli.
>
> Gdybyś mógł rozwinąć swoją sugestię byłbym bardzo zobowiązany.
>
Rachunek opisany w ordynacji podatkowej w dziale rachunki
i w rozporządzeniu do tejże ordynacji
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie
naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu
informacji, które muszą być zawarte w rachunkach"
Natomiast w praktyce wystarczy umowa + dowód zapłaty, bowiem
spełnia to wymogi rozporzadzenia w/s prowadzenia kpir, jeśli są tam
Wasze dokładne dane, przedmiot handlu, kwota, daty, podpisy.
(BTW - zakładam że jesteś na kpir, na ryczałcie i PK się nie znam)
-
6. Data: 2007-11-01 20:41:36
Temat: Re: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 1 Nov 2007, gringo wrote:
> Witam!
>
> Bardzo proszę o wskazówki w następującej sprawie: czy kupując aparat
> fotograficzny na firmę od osoby prywatnej
Ja w sprawie formalnej: osób publicznych, czyli na przykład Skarbu
Państwa czy gmin i powiatów, tudzież ich jednostek (PP na przykład,
czyli Przedsiębiorstwo Państwowe) handlujących na allegro, to jeszcze
nie widziałem :)
Zakup "od firmy" jest jak najbardziej zakupem od OSOBY PRYWATNEJ.
Bo resztę już wyjaśnili inni :)
pzdr, Gotfryd
-
7. Data: 2007-11-02 09:02:48
Temat: Re: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
Od: gringo <bez@adresu>
dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
PZDR,
Gringo