  • 11. Data: 2009-07-10 22:25:48
    Temat: Re: Prawa autorskie, sprzedaz oprogramowania przez internet
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-07-2009 o 23:37:46 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Więc jak sprzedasz prawa autorskie do programu to sobie policzysz koszty
    > 50%. Ale wtedy nie będziesz ich już miał.
    > Narazie to albo sprzedajesz kopię programu albo udzielasz licencji na
    > użytkowanie.

    I co to zmienia w odniesieniu do art. 18 updof?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-07-11 07:57:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    bejo wrote:
    > Przeczytalem te artykuly oraz tak ogolnie ustawe o prawie autorskim i
    > teraz juz zupelnie nie rozumiem do czego Ci ludzie z US sie czepiaja.
    > Napisalem program, mam do niego prawa autorskie i czerpie z nich
    > korzysci majatkowe z tych praw. Gdzie jest problem... Moze powinienem
    > jeszcze tutaj napisac ze nie prowadze zadnej dzialalnosci gospodarczej
    > i jestem jeszcze studentem (dorabialem sobie na wakacjach tymi
    > pogramami przez ostatnie 3 lata).

    To znaczy napisałeś dla własnej przyjemnosci i teraz postanowiłeś
    czerpać zyski z majątkowych praw autorskich, które przy tej okazji w
    cudowny sposób powstały - jak rozumiem.

    Hint: nierejestrowana działalność gospodarcza.

    > Chyba poczekam na decyzje i sie odwolam. Czy w decyzji sa zobowiazani
    > mi podac na podstawie jakiej ustawy, art. itd. odrzucili mojego PITa?

    Tak, w decyzji powinna być podana podstawa prawna.

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-07-11 09:12:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > Hint: nierejestrowana działalność gospodarcza.

    Nie koniecznie. Można takie coś zrobić pracując na podstawie umowy o
    dzieło i mieć wynagrodzenie prowizyjne od sprzedaży. Wtedy do
    rozliczenia bierzesz koszty uzyskania przychodu w wysokości 50 proc, a
    dzięki temu efektywnie płacony podatek jest znacznie niższy.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 14. Data: 2009-07-11 09:29:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    robercik-us wrote:
> [...]
    > rozliczenia bierzesz koszty uzyskania przychodu w wysokości 50 proc, a
    > dzięki temu efektywnie płacony podatek jest znacznie niższy.

    Jeśli była umowa o dzieło to pewnie, że można i tak.

    Bardziej mi chodziło o zwrócenie uwagi, ażeby nie kusić losu /
    nadgorliwego urzędnika stwierdzeniami typu "dorabialem sobie na
    wakacjach tymi pogramami przez ostatnie 3 lata".

    Ponieważ można się narazić na pytanie o zgłoszenie DG.

    I po co się później kopać z koniem?

    Piotrek

  • 15. Data: 2009-07-11 13:57:26
    Od: bejo <b...@s...agh.edu.pl>

    On 11 Lip, 09:57, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

> [...]
    > cudowny sposób powstały - jak rozumiem.
    >
    > Hint: nierejestrowana działalność gospodarcza.

    Po co mi dzialanosc gosp. skoro robilem to tylko przez wakacje i w
    dodatku jakbym ZUS placil to bym pewnie na minusie wyszedl... (chodzi
    o na prawde male kwoty, ale jednak rocznie >3kPLN wiec jakis podatek
    za to jest)

    Jak rozumiem, zeby sprzedac jakis owoc mojej tworczej pracy potrzebuje
    albo dzialnosci gospodarczej albo umowy o dzielo/zlecenie?

    --
    Pozdrawiam,
    Bejo

  • 16. Data: 2009-07-11 14:06:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    bejo wrote:

> [...]
    > dodatku jakbym ZUS placil to bym pewnie na minusie wyszedl... (chodzi
    > o na prawde male kwoty, ale jednak rocznie >3kPLN wiec jakis podatek

    Urzędnika to nie interesuje czy masz z czego zapłacić ZUS, czy nie ...

    > Jak rozumiem, zeby sprzedac jakis owoc mojej tworczej pracy potrzebuje
    > albo dzialnosci gospodarczej albo umowy o dzielo/zlecenie?

    Nie. Źle zrozumiałeś.

    Odniosłem się wyłącznie do cytatu z Twojego artykułu, z którego urzędnik
    mógłby wyciągnąć wniosek, że prowadzisz niezarejestrowaną DG.

    Piotrek