  • Data: 2005-03-17 07:41:58
    Temat: Pracodawca niemiecki nie wystawia PITa...
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mój ojciec ma taką sytuację:

    Został zatrudniony przez niemiecką firmę, która w ramach współpracy z UE
    (i z funduszy UE) modernizuje sieć wodociągów w jednym z polskich miast.
    Podpisał umowę, która trochę mnie zastanawiała - m.in. to że wypłaty były
    w euro.

    Ponieważ zbliża się termin rozliczenia z US, ojciec poprosił pracodawcę
    o wyjaśnienie jak się ma sprawa z podatkami, w szczególności czy otrzyma PIT
    11 bądź jakiś inny dokument tego typu.

    Okazuje się, że pracodawca stwierdził iż nic takiego nie przekaże, a to ze
    względu na VI dyrektywę która określa sposób opodatkowania firm
    zagranicznych działających w Polsce, ale nie mających siedziby w Polsce.
    Sam nie wiem co o tym myśleć - ale trochę dziwne mi się wydaje by ojciec,
    pracujący normalnie na terenie Polski nie miał wykazywać dochodów. :-o

    Co byście radzili w tej sytuajci? Chcemy uniknąć sytuacji, że po paru latach
    nasz US stwierdzi że ojciec ma nieudokumentowane źródło dochodów...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004