  • 11. Data: 2006-09-02 20:44:24
    Temat: Re: Praca w prywatnej szkole a umowa o dzieło
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Na mój gust jak ktoś (kiedyś) zechce "nadepnąć na odcisk" stosującemu
    > UoD do czegoś co od wielkiej biedy mogłoby najwyżej być zleceniem,
    > a wszystko wskazuje że jest "pracą", na przykład ktoś z nauczycieli
    > zostanie wyrzucony ("za coś") i pójdzie do PIP/sądu pracy o "stwierdzenie
    > stosunku" to może pociągnąć lawinę :]

    Najwyższy czas.

  • 12. Data: 2006-09-02 23:54:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Naucza uczniów. Języka obcego, tak na marginesie. Bo to szkoła językowa jest,
    > prywatna, ale ze wszystkimi wymaganymi "papierami". Pytam dlatego, że IMO pod
    > umowę o dzieło mogłaby podpadać np. sytuacja "zlecam pani dzieło nauczenia
    > mego syna języka angielskiego w stopniu wystarczającym do zdania egzaminu XXX,
    > używać pani będzie własnych narzędzi dydaktycznych i decydować o sposobach
    > wykonania dzieła, zapłata nastąpi po wykonaniu dzieła, ale na jej poczet
    > otrzyma pani łącznie 50% kwoty w formie okresowych zaliczek".

    Nawet i to moim zdaniem pod umowę o dzieło nie podpada, a raczej umowę zlecenie.

  • 13. Data: 2006-09-04 11:09:39
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Gotfryd Smolik news powiada w dniu 2006-09-02 20:51:

    > Nie mogłoby.
    > Zlecenie (powierzenie czynności) nie jest "dziełem".
    > Z przepisu wynika że dzieło jest czymś co można "przekazać" (odpowiednio
    > "wydać" i "odebrac") - zajrzyj do KC art. 643 i okolice :)

    O widzisz, i to jest cenna uwaga. Pytanie tylko, na ile definicje dzieła
    w KC i KP pokrywają się.

> [...]
    > a wszystko wskazuje że jest "pracą", na przykład ktoś z nauczycieli
    > zostanie wyrzucony ("za coś") i pójdzie do PIP/sądu pracy o "stwierdzenie

    Tak i tę uwagę muszę przekazać dyskutantowi, z którym się spierałem :)

    T.

  • 14. Data: 2006-09-04 11:10:28
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Robert Tomasik powiada w dniu 2006-09-03 01:54:
    > Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:44f9647a$1@news.home.net.pl...

    > Nawet i to moim zdaniem pod umowę o dzieło nie podpada, a raczej umowę
    > zlecenie.

    Podałem to tylko ad hoc, nawet się głębiej nie zastanowiwszy, że
    faktycznie, nie jest to dobry przykład

    T.

  • 15. Data: 2006-09-04 11:16:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomasz Nowicki wrote:

    > O widzisz, i to jest cenna uwaga. Pytanie tylko, na ile definicje
    > dzieła w KC i KP pokrywają się.

    A gdzie w KP masz dzieło. Bo ja nie przypominam sobie.

  • 16. Data: 2006-09-04 16:17:54
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    jureq powiada w dniu 2006-09-04 13:16:

    > A gdzie w KP masz dzieło. Bo ja nie przypominam sobie.

    Skrót myślowy - chodzi mi o przepisy, którymi posługuje się PIP, kiedy
    przychodzi jej zakwestionować UoD :)

    T.