  • 1. Data: 2006-12-13 12:43:32
    Temat: Praca nieodpłatna
    Od: "Woj" <s...@o...pl>

    Witam,
    czy można podpisać umowę na nieodpłatne wykonanie dzieła? Albo w
    jaki inny sposób sformalizować (udokumentować) nieodpłatne
    wykonanie projektu architektonicznego?
    Dziękuję za pomoc. Wojtek

  • 2. Data: 2006-12-13 12:53:06
    Temat: Re: Praca nieodpłatna
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-12-2006 o 13:43:32 Woj <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy można podpisać umowę na nieodpłatne wykonanie dzieła? Albo w
    > jaki inny sposób sformalizować (udokumentować) nieodpłatne

    Jak już podpisywać to na 10zł, bo inaczej wycenią wg wartości rynkowej
    albo jakiejś innej - pewnie kosmicznej.
    No i wykonawca nie może być powiązany z zamawiającym(np udziałalmi czy
    więzami rodzinymi),
    gdyż to też podlega wycenie przez "znawców" z US.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-13 13:12:59
    Od: "Woj" <s...@o...pl>

    > No i wykonawca nie może być powiązany z zamawiającym(np udziałalmi czy
    > więzami rodzinymi),
    > gdyż to też podlega wycenie przez "znawców" z US.
    > pozdrawiam
    Czy wujek to więzy rodzinne w rozumieniu "znawców" z US? Jeśli tak
    to jak inaczej można zalegalizować nieodpłatną pracę np. praktyka
    dla doktoranta?
    Dziękuję za odpowiedź. Wojtek

  • 4. Data: 2006-12-13 13:26:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-12-2006 o 14:12:59 Woj <s...@o...pl> napisał(a):

    > Czy wujek to więzy rodzinne w rozumieniu "znawców" z US? Jeśli tak
    > to jak inaczej można zalegalizować nieodpłatną pracę np. praktyka
    > dla doktoranta?
    > Dziękuję za odpowiedź. Wojtek

    Trzeba by sprawdzić która to grupa podatkowa i looknąć do ustaw jak to
    wygląda.

  • 5. Data: 2006-12-13 13:27:25
    Od: t <r...@o...pl>

    > Czy wujek to więzy rodzinne w rozumieniu "znawców" z US? Jeśli tak
    > to jak inaczej można zalegalizować nieodpłatną pracę np. praktyka
    > dla doktoranta?
    > Dziękuję za odpowiedź. Wojtek

    Co do praktyki i doktoranta to chyba są jakieś specjlane zasady,
    aczkolwiek od ręki nie podam szczegółów.

  • 6. Data: 2006-12-13 23:13:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Dec 2006, t wrote:

    > Jak już podpisywać to na 10zł, bo inaczej wycenią wg wartości rynkowej
    > albo jakiejś innej - pewnie kosmicznej.

    Jest pytanie, czy przy możliwości wyceny i tak ktoś się nie
    przymierzy do "świadczenia CZĘŚCIOWO nieodpłatnego".
    Moim zdaniem praktyka to inna okoliczność - ale nie mam doświadczeń.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-12-13 23:22:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-12-2006 o 00:13:21 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Jest pytanie, czy przy możliwości wyceny i tak ktoś się nie
    > przymierzy do "świadczenia CZĘŚCIOWO nieodpłatnego".
    > Moim zdaniem praktyka to inna okoliczność - ale nie mam doświadczeń.

    A co ze swobodą zawierania umów z innego wątku?

  • 8. Data: 2006-12-14 13:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Dec 2006, t wrote:

    > A co ze swobodą zawierania umów z innego wątku?

    Przecież US nie ma jak podważyc prawa do zawarcia takiej umowy,
    ale co z zasadą "nie tytuł jest ważny"? :)

    pzdr, Gotfryd