  • Data: 2005-02-03 11:19:06
    Temat: Pożyczka od rodziców
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie.
    Mam jeszcze jedno pytanie, będące uzupełnieniem tematu, który poruszyłem
    16.I (chodziło o darowizny na mieszkanie). Wg
    http://www.biznespartner.pl/index.php?id=451&type=98 ('Podatek od czynności
    cywilnoprawnych') jest napisane, że pożyczki zwolnione od podatku są,
    m.inn.: udzielane między osobami Igrupy do wysk. określonej (9637zł) (...)
    na zasadach określonych w przepisach o podatku od spadków i darowizn.
    Moje pytanie brzmi - czy to oznacza, że nie muszę informować US o pożyczce
    (tak jest z darowizną), a ewentualną umowę (czy - oświadczenie rodziców),
    pokazać dopiero na żądanie ? Ale chyba odpada tu pożyczka analogiczna do
    darowizny na cele mieszkaniowe (od kilku - 19xxx) ?
    Pozdrawiam
    owp