  • 1. Data: 2005-11-13 18:27:44
    Temat: Pomieszczenie o charakterze mieszkalnym, a działalność
    Od: "adam .........................." <a...@N...gazeta.pl>

    Jesli do takiego pomieszczenia wprowadzę np. biurko z kompem, lub wstawię
    środek trwały, który używam do DG, to czy muszę całą powierzchnię zgłosić
    jako użytkową, do gminy? - np. 30 m2 czy też liczy się tylko powierzchnia
    zajmowana przez np.komp plus coś dookoła?

    Gdzieś czytałem, że jak jest to mieszkalne pomieszczenie, to nic się nie
    płaci...Nie wiem, gdzie szukać przepisów...
    Może ktoś wie ? będę wdzięczny :)
    Pozdr

  • 2. Data: 2005-11-14 12:15:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Nov 2005, adam .......................... wrote:

> [...]
    > jako użytkową, do gminy? - np. 30 m2 czy też liczy się tylko powierzchnia
    > zajmowana przez np.komp plus coś dookoła?

    IMO & AFAIK nie.
    Ściślej biorąc - ja nie płacę. Ale również nie odliczam kosztów
    "na powierzchnię DG". I pomieszczenie nie zmienia charakteru
    (jest nadal mieszkalne !).

    > Gdzieś czytałem, że jak jest to mieszkalne pomieszczenie, to nic się nie
    > płaci...Nie wiem, gdzie szukać przepisów...

    IMHO pic jest w tym że "pomieszczenie" jest najmniejszą jednostką
    miary budowlanej :) Jak pomieszczenie jest mieszkalne to ćwierć
    pomiszczenia nie może być niemieszkalne - wymagałoby (formalnego,
    "na papierze") podziału na 2 pomieszczenia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)