  • 11. Data: 2009-02-01 20:19:30
    Temat: Re: Podatek za e-handel
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MS wrote:

    > mimo ze mam strate 50 zl to place podatek
    > dochodowy.

    A ile Ci ten podatek wychodzi do zapłaty?

  • 12. Data: 2009-02-01 20:49:24
    Od: "MS" <g...@o...pl>

    > Ale wiesz, że na PIT można wykazać _stratę_?

    Nie wiedziałem, powaga. Dzieki . No to juz wszystko w zasadzie wiem.:)

  • 13. Data: 2009-02-02 04:15:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MS wrote:
    > Witam
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec o pare spraw odnosnie podatkow za e-handel. W
    > przepisach mowa jest ze jesli sprzedałem rzecz uzywana ponad 6 m-cy i
    > jesli cena towaru nie przekroczy 1000 zł to nie ma obowiazku placenia
    > podatku dochodowego i od czynn. cywilno-prawnych.

    pomieszales dwie rzeczy
    jesli transakcja nie przekroczy 1000 zl, to nie ma obowiazku placenia 2%
    PCC. Niezaleznie czy kupiles wczoraj czy 100 lat temu

    jesli posiadasz rzecz ktora masz krocej niz 6 miesiecy to jesli na
    sprzedazy cos zarobisz to dochod dopisujesz do pit-37 i placisz od tego
    podatek. niezaleznie od tego czy 1000 zl, czy mniej czy wiecej

    > Ale to jest nieprecyzyjne - nie definiuje czy towar nowy czy uzywany,
    > bo jesli np. nabyje rzecz za 400 zł, ktora w dniu zakupu była uzywana i
    > sprzedam po 2 m-cach i tu dwa przypadki:
    >
    > a) sprzedam za 300 zł
    >
    > b) sprzedam za 450 zł
    >
    > Zaplace podatek?

    tak w b), 50 zl masz dopisac do rubryki inne w pit-37

    > A co jesli nabede nowy przedmiot za 50 zl i po kwartale sprzedam go za
    > 48 zł ? Płacę podatek ? Wykazuje strate minus 2 zł wiec dochodu nie
    > osiagnałem. Ale w zagmatwanych przepisach mozna sie doczytac ze jest
    > inaczej, dlatego chce sie upewnic.

    nic nie placisz, nic nie wykazujesz

  • 14. Data: 2009-02-02 09:01:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-02-2009 o 05:15:50 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > nic nie placisz, nic nie wykazujesz

    Tez mi coś świtało że straty się nie wykazuje
    ale nie mogłem znaleźć przepisu - z czego to wynika ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-02-02 09:03:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2009-02-01, MS <g...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale wiesz, że na PIT można wykazać _stratę_?

    Problem w tym, że pisze o sprzedaży lodówki 'posiadanej osobiście', czyli
    takiej którą kupił *nie w celu sprzedaży* (bo jak z góry planował
    zarobkową sprzedaż, to pytaniem jest raczej czy prowadził niezarejestrowaną
    DG :))

    A przy sprzedaży osobistej mamy art.9.3a.1:
    " Przepis ust. 3 nie ma zastosowania do strat:
    1) z odpłatnego zbycia rzeczy i praw majštkowych, o których mowa
    w art. 10 ust. 1 pkt 8"

    Takiej straty się nie wykazuje :)
    Dawno temu pytałem o ten przypadek (i nikt nie odpowiedział), a przy
    kolejnym czytaniu ustawy znalazłem że nie ma zmiłuj - jest jasna
    regulacja i do widzenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-02 09:12:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009, MS wrote:

> [...]
    > dochodowego i od czynn. cywilno-prawnych.
    >
    > Ale to jest nieprecyzyjne - nie definiuje czy towar nowy czy uzywany,

    Ale definiuje:
    "jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalnoœci gospodarczej"

    I dodatkowo, jest *kilka* odrębnych definicji działaności gospodarczej.
    Fakt niezgłoszenia prowadzenia DG nie oznacza nieprowadzenia DG!
    Po polsku: nie można się powoływać "bo ja nie prowadzę DG", jeśli
    się ją *faktycznie* prowadzi, czyli np. kupuje w celu zarobkowej
    odsprzedaży.
    Czym innym jest zakup *dla siebie* nowej lodówki, która okazała się
    niepotrzebna i (nawet nierozpakowana) jest odsprzedawana dalej,
    a czym innym zakup z zamiarem "ja ją sprzedam i zarobię".
    Oczywiście ów zamiar może być trudny do udowodnienia :)
    Dodatkowo ustawa o podatku dochodowym posługuje się pojęciem "ciągłosci",
    więc faktycznie jednorazowa operacja z lodówką "nie podejdzie".
    Przepis jest tu:
    +++
    6) działalnoœci gospodarczej albo pozarolniczej działalnoœci gospodarczej
    - oznacza to działalnoœć zarobkowš:

    a) wytwórczš, budowlanš, handlowš, usługowš,

    b) polegajšcš na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin
    ze złóż,

    c) polegajšcš na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartoœci
    niematerialnych i prawnych

    - prowadzonš we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób
    zorganizowany i cišgły, z której uzyskane przychody nie sš zaliczane
    do innych przychodów ze Ÿródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9,
    ---

    Zakup z "zamiarem odsprzedaży" IMHO wyczerpuje wymóg "zorganizowania",
    ale przyznać trzeba że "nieciągłe" :) sprzedanie lodówki nie powinno
    spowodować zaliczanie przychodów do DG.

    Do sprawy strat odniosłem się w poście obok :)
    (IMHO z tego powodu nie ma potrzeby ich wykazywania).

    pzdr, Gotfryd