  • Data: 2009-11-14 17:34:24
    Temat: Podatek od spadku i darowizny.
    Od: "Krzysztof" <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, mam parę wątpliwości w gąszczu przepisów

    1) Czy jeśli córka lub wnuczek odziedziczy lub dostanie w darowiźnie
    mieszkanie to, zapłaci od tego podatek ?

    Trochę to dla mnie zagmatwanne - znalazłem sprzeczne informacje, z jednej
    strony najbliższa rodzina jest zwolniona z opodatkowania (ulga
    nielimitowana), z drugiej słyszałem że jeśli jest się już właścicielem innej
    nieruchomości to podatek trzeba jednak zapłacić (ulga mieszkaniowa).

    2) Będę musiał oddać pieniądze mojej cioci . Czy mogę zrobić darowiznę
    mamie, następnie mama te pieniądze "podaruje" cioci (tak aby nie zapłacić
    podatku). Czy urząd nie będzie się tego czepiał ?

    Wszystko odbywa się w roku 2009

    Pozdrawiam
    Krzysztof