  • 1. Data: 2005-11-11 20:20:07
    Temat: Podatek od spadku i darowizn
    Od: "pawllo" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Moi rodzice posiadają gospodarstwo rolne i na terenie tego gospodarstwa
    chchciałbym wybudować sobie domek. Ze względów "proceduralnych" nie mogą mi
    wydzielić kawałka ziemi, tylko mogę wybudawać na terenie całej działki.(
    domek miał by być w dokumentach mój). Czy gdy rodzice zrobią mnie
    współwłaścicielem swojego gospodarstwa będe musiał zapłącić jakiś podatek od
    tego?
    lub
    gdy rodzice zaczną budowę na siebie, a później przepiszą dom na mnie to
    będzie to obciążone jakimś podatkiem?

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2005-11-14 11:29:53
    Temat: Re: Podatek od spadku i darowizn
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Nov 2005, pawllo wrote:

    > domek miał by być w dokumentach mój). Czy gdy rodzice zrobią mnie
    > współwłaścicielem swojego gospodarstwa będe musiał zapłącić jakiś podatek od
    > tego?

    Kupisz czy podarują ?
    I jest niejasność - w którejś ustawie brakuje (przy zwolnieniu) jasnej
    regulacji dla współwłasności, AFAIR :(

    > lub
    > gdy rodzice zaczną budowę na siebie, a później przepiszą dom na mnie to
    > będzie to obciążone jakimś podatkiem?

    Tego nie wie nikt.
    Poważnie piszę - kilka postów temu ktoś wspominał że PiS obiecywał
    zniesienie podatku od spadków i darowizn.

    Żeby było śmieszniej zgodnie z tezą największego liberała podatkowego
    w kraju czyli JKM nazywającego go "okradaniem wdów i sierot" - w świetle
    ostatniej głośnej (za sprawą prasy) sprawy na Śląsku, kiedy US zgłosił
    się do rodziców dzieci poszkodowanych w wypadku po podatek od darowizn
    otrzymanych poprzez szkołę...
    A najwyraźniej powodem (opodatkowania) jest właśnie otrzymanie
    za pośrednictwem szkoły: pewnie indywidualne wpłaty "od ludzi"
    były małe i jakby pieniądze poszły wprost do nich nic by się nie
    stało.
    A tak... "ponad 1000 zł ? - podatek prosimy" ! Progresywny !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-14 16:48:31
    Od: "pawllo" <p...@p...onet.pl>

    > On Fri, 11 Nov 2005, pawllo wrote:
    >

    > Kupisz czy podarują ?
    > I jest niejasność - w którejś ustawie brakuje (przy zwolnieniu) jasnej
    > regulacji dla współwłasności, AFAIR :(

    Podarują mi.