  • 1. Data: 2006-04-10 07:50:15
    Temat: Podatek od dochodów z giełdy
    Od: "Jasmo" <j...@p...fm>

    Witam serdecznie
    Mam pytanie: w ubiegłym roku inwestowałem na giełdzie za pośrednictwem dwóch
    biur maklerskich. PIT z pierwszego biura maklerskiego wykazał dochód,
    natomiast PIT z drugiego biura maklerskiego wykazał stratę. Wysokość straty
    była większa od osiągniętego dochodu. Czy obydwa PIT-y mogę sumować i w
    rezultacie wykazać stratę? Jeśli tak, to czy muszę składać PIT-a do Urzędu
    Skarbowego? PIT-a 36 z dochodów z umowy o pracę już złożyłem, czy zatem
    muszę złożyć korektę PIT-a w przypadku gdy konieczne jest złożenie PIT-a 37
    od dochodów kapitałowych?
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
    Jacek S.

  • 2. Data: 2006-04-10 08:03:07
    Temat: Re: Podatek od dochodów z giełdy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jasmo wrote:

> [...]
    > Wysokość straty była większa od osiągniętego dochodu. Czy obydwa PIT-y
    > mogę sumować i w rezultacie wykazać stratę?

    Możesz a nawet musisz zsumować i wyjdzie ci strata.

> [...]
    > pracę już złożyłem, czy zatem muszę złożyć korektę PIT-a w przypadku
    > gdy konieczne jest złożenie PIT-a 37 od dochodów kapitałowych?

    Z pracy składa się zazwyczaj PIT-37. Więc nie wiem dlaczego złożyłeś
    PIT-36. Z dochodów kapitałowych składa się PIT-38. Oba te PIT-y są od
    siebie całkowicie niezależne. Więc złożenie teraz PIT-38 nie będzie
    powód do korekty PIT-u z pracy.