  • 1. Data: 2009-10-14 16:37:37
    Temat: Po co ktoś zakłada spółkę zoo bez nip ?? jakieś pomysły??
    Od: Justyna <j...@o...pl>

    Wiatam

    Mam pytanie po co ktoś może zakładać spółkę Z.o.o, a neastępnie nie
    zgłaszać jej do urzędu statystycznego ani nie usyskiwac NIP.
    Taki stan trwa kilka lat.
    Czy legalne jest wogóle założenie spółki a następnie nie zgłoszenie jej do
    urzędu statystycznego ani nie uzyskanie nr NIP??

    Spółka była odsprzedawana zmieniali się udziałowcy. Piszę bo muszę
    sprawdzić kontrahenta, a coś mi to smierdzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-15 07:14:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    Justyna pisze:

> [...]
    > Czy legalne jest wogóle założenie spółki a następnie nie zgłoszenie jej
    > do urzędu statystycznego ani nie uzyskanie nr NIP??

    Były takie czasy kiedy NIP-u nie było. :)
    Ale bez REGON-u to chyba nie było bardzo mało prawdopodobne aby udało
    się zarejestrować spółkę.

    > Spółka była odsprzedawana zmieniali się udziałowcy. Piszę bo muszę
    > sprawdzić kontrahenta, a coś mi to smierdzi.

    Jeżeli nie działała to może mieć miejsce taka sytuacja. :)

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-10-15 07:31:02
    Od: Justyna <j...@o...pl>

    Spółka była założona w okresie kiedy był już NIP. Została zaresjestrowana
    w sądzie jednak nikt nie ubiegał się potem o nr NIP ani o regon
    Rozumiem że spółka nie działała ale zmieniali się udziałowcy.
    Czy nie zgłoszenie spółki do urzędu statystycznego i nie ubieganie się o
    NIP jest wogóle legalne?
    I w jakim celu może być stworzona taka spółka??

    Pozdrawiam Justyna

  • 4. Data: 2009-10-16 13:34:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Justyna napisal:
    > I w jakim celu może być stworzona taka spółka??

    Pierwsze z brzegu co mi przychodzi na mysl: prawa nabyte?
    Spolka w SSE z mozliwoscia unikania podatkow?
    Uspiona spolka z dlugim stazem do pozniejszego wykazywania
    sie tradycja? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-10-17 18:28:57
    Od: R_R <R...@w...pl>

    Dnia 16-10-2009 o 15:34:06 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Pierwsze z brzegu co mi przychodzi na mysl: prawa nabyte?
    > Spolka w SSE z mozliwoscia unikania podatkow?
    > Uspiona spolka z dlugim stazem do pozniejszego wykazywania
    > sie tradycja? ;)

    Co to jest SSE w jaki sposób umozliwia to unikanie podatków, sprawa druga
    czy taki postępowanie jest wogóle legalane??

  • 6. Data: 2009-10-17 18:30:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    R_R pisze:

    > Co to jest SSE w jaki sposób umozliwia to unikanie podatków, sprawa
    > druga czy taki postępowanie jest wogóle legalane??

    Specjalna Strefa Ekonomiczna.
    A jest zakazane?

    --
    spp