    From: "toster" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Płacznik. Pytanie do specjalistów.
    Date: Tue, 25 Jan 2005 16:25:56 +0100

    Jestem jednoosobowy, więc Płatnika uzywam tylko przy zmianach wskaźników,
    itp., czyli ostatnio w poprzednim roku w lutym za styczeń.

    Uruchomiłem dziś Płatnika i uzupełniłem wszelkie certyfikaty, ale w
    październiku skończył mi się certyfikat ważności klucza prywatnego i teraz
    przy uruchomieniu mam komunikat, że:
    "Brak zarejestrowanego certyfikatu z ważnym kluczem prywatnym. Nie jest
    mozliwe wysyłanie dokumentów do ZUS drogą elektroniczną oraz tworzenie
    wiadomości do CA."

    Czyli co, muszę wygenerować wniosek o odnowienie certyfikatu (W03 do PR)
    wrzucić to na dyskietkę i zanieść piechtą do ZUS-u? Nie da się
    elektronicznie?

    Aha. Płatnika mam w wersji 6.01.001 więc to i tak chyba za stara wersja do
    przesyłania DRA elektronicznie?
    Skoro będę zmuszony pofatygować się osobiście do ZUS-u, to mogę przygotować
    w tej wersji Płatnika DRA za styczeń br., wydrukować, złożyć im i
    potwierdzić papierowo?

    Druga sprawa, że skoro znów przez rok nie będę musiał składać im kolejnych
    DRA i za rok znów skończy mi się ważność klucza prywatnego, to po cholerę
    mam odnawiać ten certyfikat, chyba, że w trakcie roku zmienią się jakieś
    wskaźniki...

    Dzięki z góry za odpowiedź.
    Tomek