  • Data: 2002-02-15 17:21:07
    Temat: Płacenie VAT.u
    Od: "Cyklista" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Jestem tłumaczem przysiągłym i prowadzę działalnośc na własne nazwisko (KPR+
    PIT5). Na obroty na razie nie narzekam, ale martwi mnie perspektywa płacenia
    VAT, jeżeli będą dalej na obecnym poziomie. Wykonuję głównie usługi dla
    ludności, więc albo do obecnej stawki musiałbym doliczyć 22% VAT, albo
    zmniejszyć stawki netto tak, aby po dodaniu VAT-u ceny pozostały na obecnym
    poziomie. Żadne z tych rozwiązań nie podoba mi się.
    Czy jest więc jakiś legalny sposób aby nie płacić VAT-u?
    Czy mógłbym na przykład zamknąć działalność, a następnego dnia otworzyć nową
    firmę o innej nazwie ale o takiej samej działalności i w ten sposób
    "wyzerować licznik"?

    Pozdrawiam

    Przemek