  • 11. Data: 2009-02-16 13:54:58
    Temat: Re: Pit a bardzo niski dochod
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-02-2009 o 14:15:20 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Adameo" <r...@b...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > A ciekawe jak to bedzie od tego roku - przy zleceniach na taka kwote to w
    > sumie bedzie tak jakby wogole nie bylo przychodzu, bo zleceniodawca
    > odprowadzi podatek ryczaltowy (niestety wiekszy) i zadnej informacji PIT-11
    > nie wystawi zleceniobiorcy. Wiec US sie wogole moze nei zorientowac, ze
    > delikwent cokolwiek zarobil.

    Takiego dochodu i tak się na PIT roczny nie wpisuje, ważne żeby
    płatnik odprowadził podatek.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-02-16 14:14:12
    Od: "Adameo" <r...@b...pl>

    > Tak.
    > Dlaczego nie chcesz odzyskac tych 40 zl, ktore Ci sie naleza?

    W tym roku oczywiscie zloze i odzyskam moje 35zl, ale bardziej martwi mnie ta
    zeszloroczna deklaracja, ktorej nie zlozylem. Stalo sie tak, bo ktos mi
    nagadal, ze jesli kwota jest taka mala (59zl) to nie trzeba skladac pita... A
    zleceniodawca wyslal mi wtedy pit-8b na ta kwote 59zl i wiem, ze US tez go
    dostal, bo pozniej ten zleceniodawca dostal papier o wstrzymaniu zaplaty w
    zwiazku z niezaplaconym mandatem, ale to juz inna sprawa. Nie wiem w ogole jaki
    jest sens wysylania takiego pisma do zleceniodawcy, u ktorego zlecenie robilem
    tylko raz i wiecej nie zamierzam.

  • 13. Data: 2009-02-16 16:58:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adameo wrote:

> [...]
    > nagadal, ze jesli kwota jest taka mala (59zl) to nie trzeba skladac pita...

    Złóż go teraz z jakimś rozsądnie napisanym wyjaśnieniem dlaczego nie
    złożyłeś.

  • 14. Data: 2009-02-16 20:33:48
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Takiego dochodu i tak się na PIT roczny nie wpisuje, ważne żeby
    > płatnik odprowadził podatek.

    Jak to się nie wpisuje takiego dochodu? To jaki sie wpisuje?

    --
    PawełJ

  • 15. Data: 2009-02-16 20:35:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-02-2009 o 21:33:48 pawelj <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak to się nie wpisuje takiego dochodu? To jaki sie wpisuje?

    Dobra, pas - wpisuj

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-02-16 20:52:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak to się nie wpisuje takiego dochodu? To jaki sie wpisuje?

    Odsetki bankowe, od ktorych pobrali podatek Belki tez wpisujesz:?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2009-02-17 19:30:50
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Odsetki bankowe, od ktorych pobrali podatek Belki tez wpisujesz:?

    Tomek napisał że "takiego dochodu się nie wpisuje"
    Od jakiej kwoty się dochód wpisuje a do jakiej nie?
    Czy 100 zł z um.zlecenia sie nie wpisze a 100 zł z um. o pracę sie wpisze?

    --
    PawełJ

  • 18. Data: 2009-02-17 21:02:44
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    pawelj w <news:gnf3pq$dvn$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Tomek napisał że "takiego dochodu się nie wpisuje"
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Od jakiej kwoty się dochód wpisuje a do jakiej nie?

    To jest inne pytanie niż to co napisał Tomek. Ty pytasz o kwoty bez
    wskazywania rodzaju, a odpowiedź (i wskazówka) dotyczyła rodzaju
    przychodu.

    > Czy 100 zł z um.zlecenia sie nie wpisze a 100 zł z um. o pracę sie wpisze?

    Czy 6 000 000 wygranej w totka (może Cie nie porazi kwota i
    zrozumiesz, że istotne jest to dalej) trzeba do PIT rocznego wpisać...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]