-
1. Data: 2003-01-29 13:51:26
Temat: Pit-11
Od: "HANIA" <h...@w...pl>
Witam!
Mam taki dylemat przy wypełnianiu Pit-11, a mianowicie: Miesięczne koszty
uzyskania przychodu w 2002 r. dla osoby dojeżdżającej z innej miejscowości
wynoszą 120, 33 zł, czyli rocznie 120,33 zł x 12= 1443,96 zł. Przeczytałam
że roczne koszty nie mogą przekroczyć 1443,90 zł.
Napiszcie bardzo proszę czy wpisać 1443,96 (tak wynika z kartoteki
pracownika), czy też 1443,90 zł.
Wiem ,że różnica jest niewielka, ale gdyby przez to mieli wzywać do US?
Pozdrawiam
Hania
-
2. Data: 2003-01-29 14:14:16
Temat: Re: Pit-11
Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>
Użytkownik "HANIA" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b18m8a$m93$1@news.tpi.pl...
> Witam!
> Mam taki dylemat przy wypełnianiu Pit-11, a mianowicie: Miesięczne koszty
> uzyskania przychodu w 2002 r. dla osoby dojeżdżającej z innej miejscowości
> wynoszą 120, 33 zł, czyli rocznie 120,33 zł x 12= 1443,96 zł. Przeczytałam
> że roczne koszty nie mogą przekroczyć 1443,90 zł.
> Napiszcie bardzo proszę czy wpisać 1443,96 (tak wynika z kartoteki
> pracownika), czy też 1443,90 zł.
> Wiem ,że różnica jest niewielka, ale gdyby przez to mieli wzywać do US?
> Pozdrawiam
> Hania
>
Myślę, że jeśli wpisze się mniejszą kwotę kosztów to nie będą wzywać do US.
M.K.
-
3. Data: 2003-01-29 14:28:26
Temat: Re: Pit-11
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik HANIA napisał:
> Witam!
> Mam taki dylemat przy wypełnianiu Pit-11, a mianowicie: Miesięczne koszty
> uzyskania przychodu w 2002 r. dla osoby dojeżdżającej z innej miejscowości
> wynoszą 120, 33 zł, czyli rocznie 120,33 zł x 12= 1443,96 zł. Przeczytałam
> że roczne koszty nie mogą przekroczyć 1443,90 zł.
> Napiszcie bardzo proszę czy wpisać 1443,96 (tak wynika z kartoteki
> pracownika), czy też 1443,90 zł.
> Wiem ,że różnica jest niewielka, ale gdyby przez to mieli wzywać do US?
Wpisz 1443,90 bo tyle mozna odliczyć.
Pracownik wypełniając swojego PITa najpewniej przepisze koszty prosto z
PIT-11 i będą go potem ciągac o 6 groszy.
Nawet nie że niedopłata podatku, ale że im system błąd wyrzuca.
W końcu teoretycznie niedopłata podatku wyniosła 1 grosz, a podatek
zaokrągal sie do 10 groszy więc tego nawet nie widać :-))
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
4. Data: 2003-01-29 14:46:51
Temat: Re: Pit-11
Od: "meggi" <m...@p...NO_SPAM.onet.pl>
Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b18oe4$f60$...@n...tpi.pl...
> Wpisz 1443,90 bo tyle mozna odliczyć.
> Pracownik wypełniając swojego PITa najpewniej przepisze koszty prosto z
> PIT-11 i będą go potem ciągac o 6 groszy.
> Nawet nie że niedopłata podatku, ale że im system błąd wyrzuca.
>
> W końcu teoretycznie niedopłata podatku wyniosła 1 grosz, a podatek
> zaokrągal sie do 10 groszy więc tego nawet nie widać :-))
>
> Maddy
>
> --
> Magdalena "Maddy" Wołoszyk
> m...@e...com.pl
ups.. no to ladnie sie zalatwilam - przeoczylam te 1443,90 i wydrukowalam
PIT prosto z programu z 11143,96...:( dalam pracownikowi i wyslalam do US
juz.
co zrobic teraz? wyslac do US korekte?
pozdrawiam
meggi
-
5. Data: 2003-01-29 14:53:54
Temat: Re: Pit-11
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik meggi napisał:
> ups.. no to ladnie sie zalatwilam - przeoczylam te 1443,90 i wydrukowalam
> PIT prosto z programu z 11143,96...:( dalam pracownikowi i wyslalam do US
> juz.
Ej.. chyba jednak nie 11 143,96 :-))))
>
> co zrobic teraz? wyslac do US korekte?
Lepiej zwrócic uwage pracownikowi, jeżeli to tylko mozliwe, żeby sobie
na picie rocznym wpisał koszty prawidłowe. I powinno być po sprawie.
Ja zawsze zwracałam na to uwagę w moich pitach (czasem w sądzie dziwnie
liczą koszty - ostatnio nie zgadzały mi się o 1,50) ale ja mam zboczenie
zawodowe :-))
maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
6. Data: 2003-01-29 15:05:26
Temat: Re: Pit-11
Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>
Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b18oe4$f60$...@n...tpi.pl...
...
>
> W końcu teoretycznie niedopłata podatku wyniosła 1 grosz, a podatek
> zaokrągal sie do 10 groszy więc tego nawet nie widać :-))
Teoretycznie może się zdarzyć sytuacja, że jeden grosz kosztów w tą czy w
tamtą to różnica na podatku nawet 40 groszowa. Po drodze jest zaokrąglanie
podstawy do pełnych zł na sposób "matematyczny". Ten jeden grosz kosztów
może dać w efekcie dochód z końcówką 49 albo 50 gr co daje podstawy
opodatkowania różne o 1 zł.
-
7. Data: 2003-01-29 16:45:15
Temat: Re: Pit-11
Od: "HANIA" <h...@w...pl>
Bardzo dziękuję.
Hania
-
8. Data: 2003-01-29 17:10:33
Temat: Re: Pit-11
Od: "meggi" <meggi@NO_SPAMpost.pl>
Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:b18ptq$2d6$1@news.tpi.pl...
> Użytkownik meggi napisał:
>
> > ups.. no to ladnie sie zalatwilam - przeoczylam te 1443,90 i
wydrukowalam
> > PIT prosto z programu z 11143,96...:( dalam pracownikowi i wyslalam do
US
> > juz.
>
> Ej.. chyba jednak nie 11 143,96 :-))))
no jasne, ze 1443,96:)
> > co zrobic teraz? wyslac do US korekte?
> Lepiej zwrócic uwage pracownikowi, jeżeli to tylko mozliwe, żeby sobie
> na picie rocznym wpisał koszty prawidłowe. I powinno być po sprawie.
tak zrobie, dzieki:))
a na przyszlosc niestety musze bardziej uwazac....
pozdrawiam
meggi
-
9. Data: 2003-01-29 22:26:51
Temat: Re: Pit-11
Od: mm01 <m...@w...pl>
Użytkownik Maddy napisał:
> Użytkownik HANIA napisał:
>
>> Witam!
>> Mam taki dylemat przy wypełnianiu Pit-11, a mianowicie: Miesięczne koszty
>> uzyskania przychodu w 2002 r. dla osoby dojeżdżającej z innej
>> miejscowości
>> wynoszą 120, 33 zł, czyli rocznie 120,33 zł x 12= 1443,96 zł.
>> Przeczytałam
>> że roczne koszty nie mogą przekroczyć 1443,90 zł.
>> Napiszcie bardzo proszę czy wpisać 1443,96 (tak wynika z kartoteki
>> pracownika), czy też 1443,90 zł.
>> Wiem ,że różnica jest niewielka, ale gdyby przez to mieli wzywać do US?
>
>
> Wpisz 1443,90 bo tyle mozna odliczyć.
Maddy
PIT-11 wypełniłaś prawidłowo, powinno być 1443,93 cytuję informacje z
drugiej str. PIT-11:
"2) W kwocie kosztów uzyskania przychodów wykazuje się koszty faktycznie
uwzględnione przez płatnika przy przy poborze zaliczek na podatek."
dobra rada jest pinformowanie pracownika ile ma potracic
pozdrawiam
Mariusz M.