  • 1. Data: 2009-02-26 21:05:13
    Temat: PIT a najniższa krajowa
    Od: "Rob" <R...@W...pl>

    Witam
    Zostałem poproszony o pomoc w rozliczeniu podatku osoby fizycznej za rok
    2008, która ma umowę
    o pracę na najniższą krajową.
    Z tego co pamiętam, przez cały rok podatkowy 2008 obowiązywała najniższa
    krajowa w kwocie 1126 brutto (w rozliczeniu miesięcznym)
    Pytanie - czy to że na PIT-11 widnieje kwota NIŻSZA niż 12*1126 - nie jest
    jakąs niedorzecznością ?
    Czy ktoś z Urzędu Skarbowego będzie mógł nieuczciwego pracodawcę upomnieć ?
    (przecież jeśli wykazują że mniej pracownik zarobił to i mniejszy podatek
    został odprowadzony a na tym US powinno zależeć by dostali swoją dolę -
    chyba że czegoś nie rozumiem)

    Za wszelkie sugestie, spostrzeżenia będę wdzięczny

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2009-02-26 21:12:43
    Temat: Re: PIT a najniższa krajowa
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rob wrote:
> [...]
    > najniższa krajowa w kwocie 1126 brutto (w rozliczeniu miesięcznym)
    > Pytanie - czy to że na PIT-11 widnieje kwota NIŻSZA niż 12*1126 - nie

    Nie jest. Osoba owa mogła korzystać z urlopu bezpłatnego,
    mogła być chora itd itp

  • 3. Data: 2009-02-26 21:54:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rob wrote:
    > (przecie? je?li wykazuj? ?e mniej pracownik zarobi? to i mniejszy podatek
    > zosta? odprowadzony a na tym US powinno zale?eae by dostali swoj? dole -
    > chyba ?e czego? nie rozumiem)

    A skąd wiesz, że dana osoba nie pracuje na 7/8 etatu, nie była na
    chorobowym, nie brała bezpłatnego urlopu i że pracowała przez cały rok.

  • 4. Data: 2009-02-27 06:03:47
    Od: "Rob" <R...@W...pl>

    > A skąd wiesz, że dana osoba nie pracuje na 7/8 etatu, nie była na
    > chorobowym, nie brała bezpłatnego urlopu i że pracowała przez cały rok.

    Racja - tego nie wiem ale dziękuje za rozwianie moich wątpliwości

  • 5. Data: 2009-02-27 09:40:16
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 22:05:13 +0100, Rob napisał(a):

> [...]
    > krajowa w kwocie 1126 brutto (w rozliczeniu miesięcznym)
    > Pytanie - czy to że na PIT-11 widnieje kwota NIŻSZA niż 12*1126 - nie jest

    Prócz przywołanych tu już możliwości, ja zwrócić pragnę uwagę iż w styczniu
    2008r. ten Twój znajomy mógł otrzymać wynagrodzenie za grudzień 2007r. A w
    2007r minimalne wynagrodzenie za prace na cały etat było 947zł (czy jakoś
    tak).