    From: "Apek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT-5 - pierwszy raz :)
    Date: Tue, 14 Oct 2003 21:13:15 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pa47.tarnobrzeg.cvx.ppp.tpnet.pl

    Dziendobry grupie (dobrywieczor - w koncu nie wiadomo kiedy to pojdzie ;) )

    Mam pare pytan ad vocem druku pit5. Jezeli we wrzesniu (wreszcie) od
    poczatku roku wyszedl
    dochod, to tak : w czesci C.19 wpisujemy przychod jaki narosl od poczatku
    roku, to samo w
    kosztach (ktore to sa suma kolumn 15 i 10 kpir - kol.10 bo w chwili
    sprzedazy towarow
    handlowych suma z tej kol. staje sie kosztem). W czesci D pit5 pkt32 pt.
    straty z lat
    ubieglych zgodnie z art.9ust.3i3a ustawy ... przyznam ze nie mam (jak na
    razie) ustawy o
    pdof przed soba, dlatego nie bardzo wiem co sie w tej pozycji lapie do
    wpisu. Pytam, bo w
    koncu w roku ubieglym rozpoczeto dzialalnosc w polowie roku i zakonczono
    caly rok na
    stracie. Dalej, w czesci E.1.1., tj. skladki spol. odliczone od dochodu,
    tego nie ruszamy bo
    odliczalismy je juz w kpir. Pozniej w pit5 dlugo nic, bo zadnych odliczen
    wydatkow
    mieszkaniowych, inwestycyjnych i innych. W czesci G. dochod zwolniony od
    podatku na
    podstawie (...) o specjalnych strefach ekonomicznych tez nie ruszamy
    niczego. Czesc H.
    dochod po odliczeniach - wiadomo matematyka. Tylko teraz prosze mi
    powiedziec jak ustalic
    podstawe opodatkowania (czesc I)? Jak juz przebrniemy przez wyliczenie
    podatku to pomniejszamy go o skladki na zdrowotne (nie byly uwzgledniane w
    kpir). A i pyanie, nalezy uwzgledniac te skladki w sensie ich fizycznej
    wplaty (kasowo, kiedy wplacono, wtedy zalapie sie skladka na zdrowotne
    zaplacona w styczniu za grudzien ubieglego roku) czy wedlug tego ktorego
    miesiaca dotyczy? (tak czy siak, rozumiem za nalezy odliczyc skladki od
    poczatku roku). Hmm.. mam nadzieje, ze ktos pomoze mi laskawie w moim
    pionierskim boju z pitem5 :) Bede wdzieczny za wszelka pomoc i uwagi do tego
    co tu nabazgrolilem .
    Pozdrawiam serdecznie,
    Artur K.