  • 1. Data: 2007-01-28 15:19:17
    Temat: PCC od umowy k-s zawartej za granica
    Od: "Olleo" <o...@t...pl>

    Czesc. Czy jesli kupuje auto za granica od Polaka, czyli
    umowe mam zawarta po polsku poza granicami Polski,
    to czy place podatek od czynnosci cywilno-prawnych
    PCC 2%?

  • 2. Data: 2007-01-29 18:37:38
    Temat: Re: PCC od umowy k-s zawartej za granica
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    Użytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Czesc. Czy jesli kupuje auto za granica od Polaka, czyli
    > umowe mam zawarta po polsku poza granicami Polski,
    > to czy place podatek od czynnosci cywilno-prawnych
    > PCC 2%?

    To zalezy gdzie jest samochod w momencie zawarcia umowy. jak w Polsce to
    trzeba placic, a jak nie w Polsce to nie trzeba.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 3. Data: 2007-01-29 18:57:53
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak"
    <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał w wiadomości

    > To zalezy gdzie jest samochod w momencie zawarcia umowy. jak w
    > Polsce to trzeba placic, a jak nie w Polsce to nie trzeba.

    Czy taka transakcja ma takze jakies inne (negatywne) skutki?

    marekz

  • 4. Data: 2007-01-31 17:36:10
    Od: alex <a...@...pl>

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak napisał(a):
    > Użytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > To zalezy gdzie jest samochod w momencie zawarcia umowy. jak w Polsce to
    > trzeba placic, a jak nie w Polsce to nie trzeba.

    hm a to nie zalezy od tego gdzie jest umowa zawierana?????

  • 5. Data: 2007-01-31 23:48:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Jan 2007, alex wrote:

    > hm a to nie zalezy od tego gdzie jest umowa zawierana?????

    Mi wychodzi że *również*:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    +++
    4. Czynnoœci cywilnoprawne podlegajš podatkowi, z zastrzeżeniem ust. 5,
    jeżeli ich przedmiotem sš:

    1) rzeczy znajdujšce się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    lub prawa majštkowe wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

    2) rzeczy znajdujšce się za granicš lub prawa majštkowe wykonywane
    za granicš, w przypadku gdy nabywca ma miejsce zamieszkania lub
    siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i czynnoœć
    cywilnoprawna została dokonana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    ---

    Dobrze wychodzi?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-02-02 07:23:39
    Od: "alex" <a...@p...fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702010046410.2836@athlon64...

> [...]
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    > +++
    > 4. Czynności cywilnoprawne podlegają podatkowi, z zastrzeżeniem ust. 5,
    > jeżeli ich przedmiotem są:
    >
    > 1) rzeczy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    > lub prawa majątkowe wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    >
    > 2) rzeczy znajdujące się za granicą lub prawa majątkowe wykonywane
    > za granicą, w przypadku gdy nabywca ma miejsce zamieszkania lub
    > siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i czynność
    > cywilnoprawna została dokonana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    czyli jak samochod w niemczech np a umowa np w warszawie w kawiarni
    podpisana to pcc a jak np w kawiarni w berlinie to nie trzeba pcc, a co jak
    samochod jeszcze nie zarejestrowany znajduje sie np w gdansku, a my umow
    podpiszemy w berlinie, bo kto bedzie wiedzial oprocz nas ze on faktycznie
    jest w gdansku a nie w berlinie??czyli wystarczy ze w sumie wszyscy beda w
    gdansku i na molo w gdansku wpisze sie na umowie miejsce zawarcia berlin,
    bezsens totalny ale nie do podwazenia.