  • 1. Data: 2006-04-22 20:15:09
    Temat: Otwarcie filii niemieckiej firmy w Polsce
    Od: convert <"juser(ausschneiden)"@op.pl>

    Witam,
    Szukam informacji nt. zakladania filii zagranicznej firmy w Polsce.
    (mam firme tylko poza Polska i chce otworzyc jej filie w Polsce)

    Szukam doradcy finansowego (tak to chyba sie nazywa), ktory
    zna te "dziedzine", wie gdzie podjac pierwsze kroki, na jakich
    warunkach mozna taka filie otworzyc, slowem pomoc od podstaw,
    i ktory zna jezyk niemiecki na poziomie zawodowym.
    Rowniez po zalatwieniu wszystkich formalnosci bedzie potrzebna
    taka pomoc (podatki itp.) na biezaco.

    Na razie nic nie znalazlem w sieci wiec szukam dalej, ale moze
    ktokolwiek moglby udzielic paru informacji... lub chociazby wskazowek,
    gdzie szukac, dokad sie udac

    Kontakt z takim doradca: osobisty, czyli miejscowoci Szczecin,
    Slubice, Kostrzyn.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-22 22:01:33
    Temat: Re: Otwarcie filii niemieckiej firmy w Polsce
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    convert" <"juser(ausschneiden) wrote:

    > Szukam informacji nt. zakladania filii zagranicznej firmy w Polsce.
    > (mam firme tylko poza Polska i chce otworzyc jej filie w Polsce)

    Na temat filii niewiele znajdziesz, bo nasze prawo
    przewiduje oddział albo przedstawicielstwo.
    Jak pogooglujesz pod tym kątem, sporo znajdziesz-
    mnie zostały jakieś resztki na dysku i chyba tylko po polsku.
    Zarówno jedno jak i drugie - oddział i przedstawicielstwo-
    jest wg mnie na idiotycznych zasadach,
    takich, że mając firmę w Niemczech nigdy nie zakładałbym
    w Polsce ani oddziału, ani przedstawicielstwa.
    Ale tłumaczenia na nic się zdały ;-)