  • 1. Data: 2007-04-18 13:46:30
    Temat: Osoba upoważniona do reprezentowania podczas kontroli
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Zgodnie z Art. 80 ust.3 u.o.Swobodzie.DG.

    "
    Art. 80.
    1. Czynności kontrolnych dokonuje się w obecności kontrolowanego lub osoby
    przez niego upoważnionej.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, w przypadkach gdy:
    1) ratyfikowane umowy międzynarodowe stanowią inaczej;
    2) przeprowadzenie kontroli jest niezbędne dla prowadzonego przeciwko
    przedsiębiorcy śledztwa lub dochodzenia;
    3) odrębne przepisy przewidują możliwość przeprowadzenia kontroli w toku
    prowadzonego postępowania dotyczącego przedsiębiorcy;
    4) przeprowadzenie kontroli jest uzasadnione zagrożeniem życia, zdrowia
    lub
    środowiska naturalnego.
    3. Kontrolowany jest obowiązany do pisemnego wskazania osoby upoważnionej
    do
    reprezentowania go w trakcie kontroli, w szczególności w czasie jego
    nieobecności.
    "

    trzeba wyznaczyć tą osobę upowaznioną.

    W Kodeksie Wykroczeń mamy Art. 60[1], a w nim:

    "
    § 7. Kto w zakresie wykonywanej działalności gospodarczej nie wykonuje
    obowiązku
    pisemnego wskazania osoby upoważnionej do reprezentowania w
    trakcie kontroli, podlega karze grzywny nie niższej niż 1 000 zł.
    "

    Komu mam więc złożyć to pisemne wskazanie, żeby się nie nadziać na
    1k+ grzywny?

    pozdro

  • 2. Data: 2007-04-18 13:54:36
    Temat: Re: Osoba upowa?niona do reprezentowania podczas kontroli
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.04.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:
    > Komu mam wi?c z?o?y? to pisemne wskazanie, ?eby si? nie nadzia? na
    > 1k+ grzywny?

    A jesteś już kontrolowany? Bo tylko wtedy masz obowiązek. Ja byłem
    kontrolowany i nikt ode mnie tego nie chciał, prawdę mówiąc. Nawet nie
    wiedziałem.

    P.S. Czynności sprawdzające to chyba nie kontrola, w rozumieniu ww.
    przepisów. Tak gwoli ścisłości.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-04-18 14:11:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007, Samotnik wrote:

    > A jesteś już kontrolowany? Bo tylko wtedy masz obowiązek. Ja byłem
    > kontrolowany i nikt ode mnie tego nie chciał, prawdę mówiąc.

    Prawdę mówiąc to u mnie była to druga czynność zaraz po przedstawieniu
    dokumentów (przez kontrolerów): "proszę wskazać osobę uprawnioną albo
    napisać oświadczenie że nie jest Pan reprezentowany i występuje
    osobiscie".

    > P.S. Czynności sprawdzające to chyba nie kontrola, w rozumieniu ww.
    > przepisów. Tak gwoli ścisłości.

    Trudno się nie zgodzić :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-04-18 14:17:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-04-2007 o 15:54:36 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > A jesteś już kontrolowany? Bo tylko wtedy masz obowiązek. Ja byłem
    > kontrolowany i nikt ode mnie tego nie chciał, prawdę mówiąc. Nawet nie
    > wiedziałem.

    Aha, myślałem że trzeba w zalakowanej kopercie gdzieś na klęczkach takie
    coś
    złożyć :)

    > P.S. Czynności sprawdzające to chyba nie kontrola, w rozumieniu ww.
    > przepisów. Tak gwoli ścisłości.

    Ano, to już miałem nie raz

  • 5. Data: 2007-04-18 14:27:15

    Dnia 18-04-2007 o 16:11:21 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > dokumentów (przez kontrolerów): "proszę wskazać osobę uprawnioną albo
    > napisać oświadczenie że nie jest Pan reprezentowany i występuje

    Ql, dobrze wiedzieć, bo ten tysiak mnie trochę przestraszył że czegoś
    niedopełniłem :)