  • 11. Data: 2003-04-03 20:25:03
    Temat: Re: Oplaty przy przenoszeniu praw autorskich
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6w0ja.154116$Xa3.1347560@news.chello.at...
    > pod pojęciem przeniesienia rozumiem darowiznę, jeżeli na rzecz osoby
    prawnej to nie ma
    > podatku
    Dzieki za wszelkie odpowiedzi .... mam troche metlik ale nie bede sie tym
    przejmowal ... zostawie to drugiej stronie ... ja postawie sie w roli Twórcy
    a druga strona niech sie martwi o prawo...

    --
    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........

  • 12. Data: 2003-04-03 20:36:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, Slayer wrote:
    [...ktoś...]
    >+ > "Przy zawieraniu umowy o przeniesienie prawa autorskiego i umowy licencyjnej
    >+ > należy pamiętać o obowiązku opłaty skarbowej oraz podatku dochodowego
    >+ > (ustawa wprowadza 50% odliczenia kosztów uzyskania przychodów
    [...]
    >+ sporządzasz umowę w formie pisemnej(zwykła umowa kupna sprzedaży) i płacisz
    >+ podatek od czynności cywilnoprawnych 1% wartości(deklaracja podatkowa PCC-1),
    >+ nie ma żadnej opłaty skarbowej

    Dla jasności: ma być PCC i dochodowy ?
    (na moje oko tak, chyba żeby nie PCC :) - chodzi o to żeby ktoś
    nie myślał iż sama opłata skarbowa lub PCC wystarczy !)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-04-03 20:37:30
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Dla jasności: ma być PCC i dochodowy ?
    > (na moje oko tak, chyba żeby nie PCC :) - chodzi o to żeby ktoś
    > nie myślał iż sama opłata skarbowa lub PCC wystarczy !)

    zgadza się, sorki za nieścisłość

  • 14. Data: 2003-04-03 20:50:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, Cray wrote:
    [...]
    >+ Dzieki .... juz sie pare razy przekonalem ze US robi rozne dziwne rzeczy ...
    >+ no ale jak chce przekazac bezplatnie ... no to co mimo ze chce przekazac
    >+ bezplatnie to i tak US mowi ze trzeba zaplacic? ... paranoja (a miala byc
    >+ wolnosc)

    :)
    W niektórych podatkach (m.in. PCC) podstawą bywa "wartość rynkowa",
    w niektórych może to być wartość z umowy. Ale jeśli wartość z umowy
    jest za niska - to z tego da się wyciągnąć wniosek że *druga strona*
    otrzymała *przychód*, który powinna opodatkować :>
    Nie ma lekko...

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-04-03 20:52:15
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > jest za niska - to z tego da się wyciągnąć wniosek że *druga strona*
    > otrzymała *przychód*, który powinna opodatkować :>
    No tak otrzyma przychod nie da sie ukryc ale .... nie bezposrednio ... z
    samego otrzymania kodow zrodlowych nie bedzie miala zadnego przychodu
    (sprzedac tych kodow tez nie moze - tak ma stanowic umowa)... tylko z
    licencjonowania programu dzieki tym kodom skompilowanego ....
    Szczerze mowiac nie wiem co na to moze powiedziec US ...

    --
    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........

  • 16. Data: 2003-04-04 05:00:40
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > US sam określi wartość rynkową, od razu zostanie wszczęte postępowanie
    podatkowe,
    > deklaracja musi być złożona
    Moim zdaniem, z uwagi, że ustawa o prawie autorskim zawiera przypadek
    przeniesienia praw majątkowych do dzieła nieodpłatnie, należy zawrzeć umowę
    na piśmie podając jednak wartość tych praw; złożyć odpowiednią deklarację i
    opłacić podatek. Nie znam praktyki prawnej tak daleko, ale przeniesienie
    praw do dzieła użytkowego rodzi odpowiednie konsekwencje prawne w dalszym
    jego wykorzystaniu i obrocie. To nie jest darowizna do celów użytku
    prywatnego (tak mniemam), ale do wykorzystania komercyjnego i ew. dalszej
    odsprzedaży.
    Poza tym każdy US interpretuje prawo po swojemu, więc lepiej zasięgnąć
    informację na miejscu. Przekonałem się o tym sam w podobnych przypadkach
    (sprzedaży praw majątkowych do dzieł w różnych miastach).
    WSm

  • 17. Data: 2003-04-04 15:37:11
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >podając jednak wartość tych praw; złożyć odpowiednią deklarację i
    > opłacić podatek.
    No tak, nie zaprzeczam jednak jak mam wycenic wartosc wlasnego dziela ...
    beda to kody zrodlowe programu (a nie program) ....czyli w sumie zwyklu
    tekst .... nie bardzo wiem jak bym mial to wycenic (w sumie najlepiej na jak
    naj mniej - bo mniejszy podatek .... ale jak to urzad bedzie interpretowal
    ? ) nie znam wartosci rynkowych kodow zrodlowych podobnego programu ....

    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........
    c...@o...pl

  • 18. Data: 2003-04-06 11:21:52
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Cray" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    > No tak, nie zaprzeczam jednak jak mam wycenic wartosc wlasnego dziela ...
    To by trzeba skonsultować ze środowiskiem twórców programów komputerowych,
    jak sądzę.
    Twórcy różnych specjalności mają swoje środowiska praktyków, którzy nie od
    dziś sprzedają swoje utwory - więc tam można dowiedzieć się o zwyczajowo
    stosowanych stawkach i przypasować do swojego dzieła. Są też zapewne i
    rzeczoznawcy w tej specjalności, tak jak w innych.
    WSm