-
1. Data: 2008-09-30 13:33:56
Temat: Opłata za pieczątkę, wpis do EDG - koszt?
Od: "Sheen" <z...@v...pl>
Jeśli jako datę rozpoczęcia działalności i założenia księgi przychodów i
rozchodów podałem 01.10, to czy mogę wpisać do kosztów za październik wydatki
na:
- pieczątkę firmową
- zakup druków KPiR, ewidencji środków trwałych, ewidencji wyposażenia
- opłatę za wpis do ewidencji działalności gosp.
Wszystkie powyższe wydatki są udokumentowane fakturami lub dowodem wpłaty z
datą wrześniową.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2008-09-30 21:02:25
Temat: Re: Opłata za pieczątkę, wpis do EDG - koszt?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 30 Sep 2008, Sheen wrote:
> Jeśli jako datę rozpoczęcia działalności i założenia księgi przychodów i
> rozchodów podałem 01.10, to czy mogę wpisać do kosztów za październik wydatki
> na:
> - pieczątkę firmową
> - zakup druków KPiR, ewidencji środków trwałych, ewidencji wyposażenia
> - opłatę za wpis do ewidencji działalności gosp.
Przejrzyj archiwa.
"Uwaza się że tak" (uważającymi są interpretatorzy z US/IS).
Popatrz na to tak: przychody i wydatki, nawet jeśli nie odbywają się
w okresie ani *faktycznego* ani *formalnego* (rejestracja) prowadzenia
DG, lecz *dotyczą* DG z mocy przepisów, zalicza się do DG i już.
A np. opłata za wpis doskonale nadaje się na dowód: z samej mocy prawa
nie może ona stanowić DG (bo z mocy prawa dotyczy czynności prawnej
dokonywanej "przed"), jednocześnie bezspornie DOTYCZY DG (bo bez
niej legalne uzyskiwanie przychodów z DG jest niemożliwe).
pzdr, Gotfryd