    Date: Thu, 07 Jul 2011 11:51:45 +0200
    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odszkodowanie za AC pojazdu - jak księgować

    Witam

    Dostałem odszkodowanie za uszkodzenia w pojeździe (z autocasco).
    Samochód jest w środkach trwałych, ubezpieczenie było wliczone w koszty,
    czyli odszkodowanie pewnie też powinienem jakoś zaksięgować. Dostałem
    pismo od ubezpieczyciela i mam wydruk z konta, na które przyszło
    odszkodowanie. Zakładam, że dostałem kwotę netto, chociaż nigdzie nic na
    ten temat nie napisali, ale składałem gdzieś oświadczenie, że jestem
    płatnikiem VAT, czyli po prostu otrzymaną kwotę ładuję do pozostałych
    przychodów netto i zapominam o sprawie, czy muszę sobie na tę okazję
    tworzyć jakieś inne dokumenty?

    PS: Oczywiście kłócę się jeszcze o wysokość odszkodowania, ale kwotę
    bezsporną już wysłali, więc zakładam, że nie należy czekać na
    zakończenie sprawy i ewentualną dopłatę, tylko już księgować to co wpłynęło?

    Maciek