  • 1. Data: 2007-12-10 13:46:34
    Temat: Odroczenie terminu płatnosci PTU
    Od: "..:: mAnDeLbRoT ::.." <m...@a...w.stopce.pl>

    Witam,

    wraz z deklaracją VAT-owską za III kwartał złożyłem pismo o odroczenie
    terminu płatności VATu za ten właśnie okres do któregoś tam grudnia. Na
    początku tego miesiąca dostałem dwa listy polecone z US. W jednym jest
    wezwanie do uregulowania należnego podatku VAT wraz z kosztami
    upomnienia, a w drugim quasi-odpowiedź na moje pismo, z którego
    dowiaduję się, że US, wydłuża sobie termin na udzielenie odpowiedzi na
    moją prośbę do dnia 31 stycznia 2008 r. ponieważ musi zapoznać się z
    materiałem dowodowym.

    I teraz pytanie mam takie: czy muszę VAT zapłacić teraz, zgodnie z
    upomnieniem, czy mogę poczekać aż US ustosunkuje się do mojej prośby o
    odroczenie terminu płatności.

    pozdrawiam
    --
    ...:: mAnDeLbRoT ::..
    mandelbrot zawijasek :) tlen kropka pl

  • 2. Data: 2007-12-10 15:11:13
    Temat: Re: Odroczenie terminu płatnosci PTU
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 10 Gru, 14:46, "..:: mAnDeLbRoT ::.."
    <m...@a...w.stopce.pl> wrote:
> [...]
    >
    > I teraz pytanie mam takie: czy muszę VAT zapłacić teraz, zgodnie z
    > upomnieniem, czy mogę poczekać aż US ustosunkuje się do mojej prośby o

    Prawdopodobnie nastąpiła taka sytuacja, iż jedno pismo dostałeś od
    osoby na stanowisku ds. rachunkowości podatkowej, a drugie od osoby na
    stanowisku ds. ulg i zwonień. Pismo, które dołączyłeś do deklaracji
    trafiło zapewne do tej drugiej osoby. Ktoś, kto siedzi w dziale
    rachunkowosci zapewne nie widzal tego pisma jeszcze na oczy...widzi
    tylko to co ma w komputerze...a wieć niewpłacony podatek na dzień
    terminy płatnosci. Radziłabym jak najszybciej skontaktowac sie z ta
    osoba i wyjasnic cala sytuacje, zanim wystawi ona tytuł egzekucyjny.
    Tam gdzie trafilo twoje pismo prawdopodobnie zostało wszczete
    postepowanie na twoj wniosek (pismo, ktore dolaczyles do deklaracji) i
    organ bada przesłanki, czy rzeczywiscie spelniasz warunki, aby
    odroczyc tobie termin platnosci. Mamy tel., a tam nie bija ;-) smialo
    dzwon
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-12-10 19:39:22
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > organ bada przesłanki, czy rzeczywiscie spelniasz warunki, aby
    > odroczyc tobie termin platnosci. Mamy tel., a tam nie bija ;-) smialo

    Jeśli wnosiłeś o odroczenie do jak piszesz;" któregoś tam grudnia" , to o ile
    nie wnioskowałeś o odroczenie do grudnia 2008 to za chwilę upłynie termin w
    którym zobowiązałeś się zapłacić podatek.W chwili rozpatrzenia twojego wniosku
    podatek bedzie zapłacony a rozstrzygnie się sprawa odsetek lub opłaty
    prolongacyjnej - ot i wsio.
    Pzdr-Kriss