  • Data: 2002-09-04 09:51:30
    Temat: Odp: Ulga na zakup działki budowlanej - pomóżcie!
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Reza <r...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al1t90$f75$...@f...man.torun.pl...
    > witam,
    > w 2001 roku kupiłem od gminy w przetargu działkę budowlaną. W specyfikacji
    > przetargu gmina zastrzegła, że do ceny działki wlicza się obowiązkowo
    koszt
    > pracy gminnego geodety (w wysokości kilkuset złotych). Obliczając ulgę na
    > zakup działki budowlanej uwzględniłem koszt zakupu działki, koszt opłat
    > notarialnych, skarbowych etc. oraz koszt opłaty geodezyjnej (bo, zgodnie z
    > SIWZ przetrgu, bez tej opłaty nie mógłym kupić działki! - a chyba można
> [...]

    W ustawie pdof mowi sie o cenia nabycia 1 m.kw; nie jest natomiast
    zdefiniowana nigdzie cena nabycia. Takze pani slusznie kwestionuje a ty
    slusznie musisz bronic swojego stanowiska.
    Dla mnie cena nabycia obejmuje wszystkie koszty poniesione w celu zakupu
    danej żeczy lub prawa do niej do czasu az rzecz ta bedzie w pelni uzyteczna.
    Przy takim podejsciu taksowka do geodety i do notariusza tez miesci sie w
    cenie nabycia.
    Ciekawy jestem tylko jak pani podeszla by do sprawy jak podatnik kupilby
    dzialke na potrzeby dzialalnosci i do srodkow trwalych zaliczylby tylko
    kwote z umowy a pozostale koszty (podatki, oplaty, inne) zaliczylby
    bezposrednio do kup - obawiam sie ze wtedy zastosowanie mialby "moja
    definicja"

    krys