  • Data: 2003-04-19 18:17:35
    Temat: Odp: Odp: VAT - sprzedaż towarów używanych
    Od: "Krzysztof Machała" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie musi.
    >
    > To co opisujesz poniżej:

    > [... i VAT od 50 zł...]
    >
    > ...nazywa się "działalnością komisową".
    > Istotne jest że przy umowie komisu sprzedajesz *nie swój* towar,
    > jesteś tylko pośrednikiem. Krótko mówiąc: temu kto tobie dał
    > towar do sprzedaży płacisz po udanej transakcji.
    > [...]
    >
    > AFAIK możesz *o ile tak trzeba*. Czy wystawisz np. fakturę na
    > sprzedaż ziemi ?? ;)
    > Natomiast masz rację w wymienionym wyżej przypadku: to bedzie
    > "FAKTURA VAT KOMIS" :) (szukac googlem) z pozycją "zwoniony"
> [...]

    Problem w tym że przy działalności komisowej komitent dostaje kasę dopiero
    wtedy jak komisant sprzeda. A to nie jest dobry interes zwłaszcza, że (w
    99%) komitentowi jest potrzebna kasa od ręki i chce niewiele za towar a
    pozostawienie towaru w komisie mu nie odpowiada. Dlatego też najlepszym
    rozwiązaniem jest kupno towaru za gotówkę. Problem zaczyna się dopiero wtedy
    gdy taki towar chcemy sprzedać. Jaką fakturę wystawić i jak naliczyć VAT?