    From: "J.A." <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: Nowy PODATEK dla kierowcow - zakończenie
    Date: Mon, 26 Aug 2002 13:04:01 +0200
    Sender: [15079095 mail.onet]@pc7.kielce.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik Lech <l...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ak6hau$aeu$...@n...tpi.pl...
    > 20 sierpnia zamiescilem post, którym chcialem sprawdzic jakie bedzie
    > zainteresowanie oprotestowaniem nowego podatku drogowego nazwanego
    "winiety
    > dla kierowcow". Efekt przerosl moje najsmielsze oczekiwania :)
    > Podejrzewam, ze lata komuny nauczyly nas, zeby narzekac na wszystko, ale
    nic
    > nie robic w kierunku poprawy bo po co sie nadwyrezac. I tak nic z tego nie
    > bedzie.

    A mnie się wydaje, że lata komuny i te po komunie,
    są w jednakowym stopniu pouczające. Mało tego,
    są bardzo podobne, bo rządami wtedy i teraz sterują
    absurdalne ideologie - wtedy czerwona, teraz czarna.
    Tamte lata symbolizował znany komunał: "Aby Polska
    rosła w siłę a ludzie żyli dostatniej", teraz na wszystkie
    sposoby radzą nam byśmy się nie lękali i pamiętali
    o miłosierdziu (dla rządzących!). Ale sens i cel tych
    komunałów ten sam - tumanienie. A osiągnięcia?
    owszem są i to jakie: ciągle istnieją prawicowe związki
    zawodowe a kapitalizm budują ludzie bez kapitału!
    Zachód patrzy na nas ze zdumieniem i widzi symbol
    Polaka - kubek z uchem w środku.
    Rządy nasze, wtedy i teraz zachowują się bardzo
    podobnie, myślą zawsze o sobie a na zewnątrz
    mają niezbędne symbole autorytetu i wielkości,
    którym bez mydła, przy każdej okazji włażą w d...
    a najlepiej im idzie podczas starannie przygotowanych,
    napuszonych i kosztownych uroczystości...
    Ale jeżeli chodzi o zmiany, to owszem są mozliwe
    w tym kraju. Dowodzi tego ostatnie kilkadziesiąt lat
    naszej historii. Tylko cholernie trudne.
    Spraw kretyńskich, do szybkiego naprawienia jest
    w naszym słusznym ideologicznie kraju mnóstwo,
    ale niech każdy robi swoje, bez specjalnych akcji, blokad
    i protestów - tak mi się wydaje, może nie mam racji...
    Jan A.