  • 11. Data: 2003-01-22 06:05:46
    Temat: Re: Odliczenie skladki ZUS 7,75 kontra 8%
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message news:b0kd43$66j$1@news.tpi.pl...
    > Może mi ktos wyjaśni co w KPiR robi w księgowaniu płac zdrowotne?

    Juz sie z tego wycofalem :-) Moj blad, chodzilo mi o te rubryke w PIT5,
    do ktorej wpisuje sie zdrowotne do opdpisu. Ze tam musze wpisac inna kwtote
    niz mam na przelewie do zus. I nie wiem czy to trzeba jakos wyjasniac, czy
    uzasadniac,
    ze w rubryce jest moje hipotetyczne 775, a na przelewie 800zl.

    Pozdrawiam,
    Janusz :)

  • 12. Data: 2003-01-22 07:59:48
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > I jeszcze dać zarobić dodatkowo bankowi ?

    E tam, mozna z mBank-u - przelewy do ZUS i US za darmo :-)

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 13. Data: 2003-01-22 09:39:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > inna kwtote niz mam na przelewie do zus. I nie wiem czy to trzeba
    > jakos wyjasniac, czy uzasadniac, ze w rubryce jest moje hipotetyczne

    Wróć. Na PIT-5 możesz odliczyc kwote nie wieksza od tej która
    zapłaciłeś - tak naprawdę kwotę faktycznie zapłaconą, ale nie wieksza
    niż 7,75% podstawy naliczania - przypadek dośc częsty, np. przy
    wszelkiego rodzaju ulgach gdy przekroczysz limit - masz dowód na 2000,
    mozesz odliczyć 1500 to odliczasz 1500, koniec sprawy.
    W tym konkretnym przykładzie jeżeli odliczasz 775 a masz dowód zapłaty
    na 800 to znaczy że te 775 zapłaciłes na pewno.
    Nikt nie każe ci odpisywac dokładnie tyle ile jest na przelewie.
    A jeżeli sie spóźniłes i zapłaciłes odsetki?
    Przeciez odsetek od podatku odliczyc nie możesz.
    A więc problem nie taki nowy... i zaden problem :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-01-22 17:17:11
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > E tam, mozna z mBank-u - przelewy do ZUS i US za darmo :-)
    > Latet

    Tylko ciekawe jak długo bo na razie mbank jest ok
    PawełJ

  • 15. Data: 2003-01-23 11:40:22
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message news:b0los2$6e$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > wszelkiego rodzaju ulgach gdy przekroczysz limit - masz dowód na 2000,
    > mozesz odliczyć 1500 to odliczasz 1500, koniec sprawy.

    Dziekuje slicznie, o to mi chodzilo :)
    Wolalem sie upewnic, ale przyklad jest IMHO bardzo trafny :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    Janusz