  • 11. Data: 2005-03-11 21:39:39
    Temat: Re: Odliczenie opłat za internet a studia
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    no i to poje... panstwo i tak idzie ci na reke(zadko sie to zdaza), bo masz
    nieopodatkowany przychod w postaci stypendium
    wyobraz sobie ze inni za to ze ciezko pracuja to niedosc ze dostaja mniej
    niz to jest warte to musza jeszcze placic od tego podatek...i to by bylo na
    tyle

    ps. jestem pracujacym studentem ze stypendium

    --
    --==Pozdro Harry==--
    ---==GG 833844==---

  • 12. Data: 2005-03-12 01:02:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    BlackMoon wrote:
    > Wystarczy, że moi biedni rodzice płaca podatki.
    dlatego studiujesz za darmo

    > Poza tym, państwo nie zapewniło mi żadnej pomocy naukowej.
    no popatrz
    a ma taki obowiązek?

    > Biblioteka
    > dysponuje przestażałymi, poza tym uważam, że może są osoby w gorszej
    > sytuacji finansowej i jeśli nawet jest 1 lub 2 sztuki, to oni pownni je
    > dosteć. Do tej pory na podręczniki (studenckie) wydałem ok 3000 zł... więc
    > gdzie tu ta wspaniała opieka?
    żadne opieka od państwa z tego tytułu ci się nie należy.
    pomyliły ci się czasy.

  • 13. Data: 2005-03-12 07:02:26
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 mar o godzinie 22:10, na pl.soc.prawo.podatki, BlackMoon
    napisał(a):

    > 1. dostaję stypendium, które przeznaczam na internet

    Przecież nikt Cię do tego nie zmusza.

    > 2. stypendium jest za moją ciężką pracę przez cały rok

    Wielu ludzi pracuje i zarobione pieniążki konsumuje.

    > 3. płacę 22 % vat, którego nie moge odliczyć,.....

    Sekunde - wprowadzona ulga nie jest *odliczeniem VATu* - to po pierwsze. By
    móc odliczać podatek VAT musiałbyś być płatnikiem podatku od towarów i
    usług VAT.

    > .....pomimo, że używam go, tak jak reszta, na potrzeby własne (edukacja + rozrywka)

    I co z tego że go używasz - czy to daje Ci podstawę do odliczania go?

    > reasumując... przez to, że nie mam pracy (no, oprócz trudnych studiów, ale
    > to nikogo nie obchodzi),

    A kto Cię zmusza do owych *ciężkich studiów* ??
    Przecież to Twoja suwerenna decyzja że się uczysz - no chyba że to ....
    zaspokojenie ego rodziców :P

    > wydaję pieniądze na ten sam cel, tak jak reszta, które sam "zarobiłem"

    Nie zarobiłeś.

    > nie moge użyć tego odliczenia, chociaż myślę, że powinienem mieć prawo. ale taka
    prawda.

    Masz *prawo*.
    Musisz tylko spełnić warunek by zapłacić *podatek* a dopiero potem odliczać
    - no chyba to proste - prawda? Tym bardziej że *jesteś studentem* -
    powinieneś reprezentować poziom nie byle "górnika" czy kopacza rowów -
    prawda?

    > studenci zawsze dostają po tyłku (przepraszam z góry za tak opryskliwe zdanie)

    Ale sie żalisz.
    Przestań studiować i zacznij pracować, nie będziesz "dostawał po tyłku*

    > to jest równe państwo ?

    No comments.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2005-03-12 08:42:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik BlackMoon napisał:

> [...]
    > dosteć. Do tej pory na podręczniki (studenckie) wydałem ok 3000 zł... więc

    To prawda :)

    --

    spp

  • 15. Data: 2005-03-12 08:46:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik spp napisał:

    > przestażałymi,
    ^^^^^^^^^^^^^^

    > To prawda :)

    Przepraszam, znaki cytatu rozłożyły ikład wierszy :)

    spp

  • 16. Data: 2005-03-12 11:37:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik cef <c...@i...pl>
    w wiadomości <news:d0t316$t4r$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > A kwota VAT na skonfigurowanie czytnika.

    Student korzystający z nieskonfigurowany czytnika powinien być raczej
    obciążony:

    -- podatkiem od "lenistwa",
    -- "dobrowolną" składką na "rozwój internetu",
    -- do tego akcyza i VAT;

    Ulga na internet zrekompensuje mu część wydatków i będzie szczęśliwy, że
    dostanie zwrot

    MSPANC
    --
    Samemu to mozesz pomylic te przewody. To może byc fatalne w skutkach.
    Odkręcajac FDD od obudowy to wkrętak może się osunąc i zepsujesz dysk

  • 17. Data: 2005-03-12 14:17:56
    Od: "BlackMoon" <c...@N...SPAMU.wytjin.to.prosze.cie.bardzo.dziekuje.dyktator.com>

    Jeśli nie możesz odczytać, to jest to twoim problemem... ja mogę napisać....

  • 18. Data: 2005-03-12 16:44:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "BlackMoon"
    <c...@N...SPAMU.wytjin.to.prosze.cie
    .bardzo.dziekuje.dyktato
    r.com> napisał w wiadomości news:d0utv0$og3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jeśli nie możesz odczytać, to jest to twoim problemem...

    Pprawka - powinien być obciążony podwójnie.
    A stawka za łącze powinna dla niego być tak wysoka, żeby odehciało się
    takowego posiadać.
    Po co szkodzić społeczeństwu?