  • 1. Data: 2007-03-07 12:34:57
    Temat: Odliczenie od podatku składki na ubezp. zdr.
    Od: Sebek <s...@s...pl>

    Witam,

    mam pytanie, czy jeżeli w 2006 miałem 3 tytuły do opłacania składki na
    ubezp. zdrowotne i w sumie zapłaciłem tych składek ok. 5000, to całą tę
    kwotę mogę odliczyć od podatku czy jest jakiś limit?
    Wiem, że nie mogę odliczyć więcej niż 7,75% podstawy wymiaru ale to i
    tak mi niewiele wyjaśnia - rok wcześniej był limit ok. 1800 zł teraz nie
    widzę tego i wygląda że mogę odlicząć zdrowotne z 3 tytułów skoro za
    tyle płacę, ale... sam już nie wiem...

    Pozdrawiam
    Sebek

  • 2. Data: 2007-03-07 12:48:52
    Temat: Re: Odliczenie od podatku składki na ubezp. zdr.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sebek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem, że nie mogę odliczyć więcej niż 7,75% podstawy wymiaru ale to i tak
    > mi niewiele wyjaśnia

    Ale to jest jedyne ograniczenie.
    W kazdym miesiacu odliczasz nie wiecej niz 7,75% podstawy wymiaru -
    oddzielnie dla kazdego tytulu. Nie ma zadnego KWOTOWEGO ograniczenia. Dla
    kazdego kwartalu sprawdzasz podstawe wymiaru na stronei ZUS-u i obliczasz
    (oraz odliczasz) 7,75%

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-07 16:34:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Sebek wrote:

    > Wiem, że nie mogę odliczyć więcej niż 7,75% podstawy wymiaru ale to i
    > tak mi niewiele wyjaśnia - rok wcześniej był limit ok. 1800 zł teraz
    > nie widzę tego

    A gdzie widziałeś wcześniej ten limit 1800???