eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdliczenia od podatku składek zdrowotnych ZUS z działalności gospodarczej w ktorym miejscu PIT-36 ? › Odliczenia od podatku składek zdrowotnych ZUS z działalności gospodarczej w ktorym miejscu PIT-36 ?
  • Data: 2010-03-04 17:08:42
    Temat: Odliczenia od podatku składek zdrowotnych ZUS z działalności gospodarczej w ktorym miejscu PIT-36 ?
    Od: Przemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Jestem zatrudniony w ramach umowy o pracy na cały etat, a
    oprócz tego prowadzę działalność gospodarczą, od której co miesiąc od
    grudnia 2008 do grudnia 2009 odprowadzałem obowiązkowe składki
    zdrowotne do ZUS. Wyczytałem że mogę te składki odliczyć od podatku w
    wysokości 7,75% podstawy wymiaru, czyli za okres grudzien 2008 -
    listopad 2009 mogę odliczyć kwotę 2294,22zł. I teraz pytanie czy tą
    kwotę doliczam do składek zdrowotnych podanych przez pracodawce w
    PIT-11 poz. 78 (w ramach umowy o pracę) i podaję je zsumowane w
    pozycji 176 (bądż 177 jak z małżonką) PITu 36 ? Będę wdzięczny za
    pomoc.