  • Data: 2006-04-06 08:19:42
    Temat: [OT] Kto znajdzie podstawę prawną ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Apr 2006, przemek wrote:

    > no to może trochę OT: ostatnio odkręcałem sprawę bałaganu w Księgach
    > Wieczystych działki - w geodezji musiałem wziąć wyciąg z numeracji działek
    > na parterze zapłacić za niego 24 zł i zanieść piętro wyżej i tam zostawić
    > (!) mimo, że ten sam miała już urzędniczka na ekranie swojego kompa gdy tam
    > wszedłem.... więc cóż za daninę zapłaciłem?

    Chyba już zaczęli nad tym pracować - gdzieś widziałem że prowadzone
    są prace nad projektem ustawy uchylającej opłatę skarbową, właśnie
    w związku z udostepnianiem możliwości składania pism na drodze
    elektronicznej.
    A tak w ogóle to masz rację - daninę zapłaciłeś "za obsługę" i jest
    to bzdura. Konieczność zaniesienia papierka wyszła drożej dla urzędu
    niż skorzystanie z systemu który już mają, nawet jeśli te 24 zł
    dopłaciłeś :(
    A bzdura jest z większej ilości powodów.
    Np. w dzisiejszym stanie prawnym wychodzi iż urzędy mogą swobodnie
    okradać obywatela np. nakładając na niego o 5 zł za wysokie należności.
    No bo od podania lub zażalenia należy się opłata skarbowa w wysokości
    5 zł, która (BACZNOŚĆ!) nie ulega zwrotowi (spocznij!) mimo że pismo
    z zażaleniem było "oczywiście zasadne".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)