  • Data: 2011-12-14 10:18:25
    Temat: Nota odsetkowa - księgowanie
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Czy noty odsetkowe powinno się księgować? Jakoś tak nieopatrznie
    wystawiłem klientowi kilka not odsetkowych, które wysyłałem razem z
    wezwaniem do zapłaty. Wysyłałem wezwanie na kwotę X (kwota z faktury) i
    kolejne noty na kwotę Y1, Y2 ... itd. (wiadomo - odsetki rosły wraz z
    coraz większym opóźnieniem w zapłacie). Noty traktowałem bardziej jako
    straszak i informację o rosnących odsetkach niż dokument, a dopiero
    potem zacząłem się zastanawiać co robię :-)

    Czy not odsetkowych nie powinienem przypadkiem zaksięgować w KPiR i przy
    kolejnych wezwaniach zwiększać kwotę na wezwaniu o odsetki, np. coś w
    tym stylu:

    1. wezwanie 1: kwota X, odsetki Y1 (od kwoty X)
    2. wezwanie 2: kwota X+Y1, odsetki Y2 (od kwoty X+Y1)
    itd.

    Maciek