  • 21. Data: 2007-09-01 14:19:19
    Temat: Re: Nazwa firmy w DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Sep 2007, Piotr Skawiński wrote:
    [...komus...]
> [...]

    ...albo cywilne ;)

    > Rozumiem kazda firme jako cos unikatowego i indywidualnego zarowno z punktu
    > widzenia klientow jak i US i tak chyba powinno byc...

    Jest takie zalecenie.

    > Obowiazek dodowania imienia i nazwiska wcale tego nie zapewnia,

    Ale stawiasz sprawę do góry nogami!
    Podstawową częścią firmy jest imię i nazwisko, *dodatki* aplikuje
    się w innych celach!

    > dlaczego?
    > otoz, moga byc dwie firmy w duzym biurowcu ktore tak samo sie nazywaja i
    > maja ten sam adres np: 1) KOWAL Jan Kowalski ul. Wzorowa 3 81-000 Gdansk i
    > druga firma 2) KOWAL Jan Kowalski ul. Wzorowa 3 81-000 Gdansk

    No to *dodatek* "KOWAL" powinien ktoś sobie zmienić :>
    Ba, ten kto wcześniej używał nazwy KOWAL może próbować domagać się
    zmiany od tego "drugiego" na podst. art.43[3], sądzę ze jak się uprze
    to skutecznie (nie piszę o zastrzeżeniu/zarejestrowaniu nazwy).

    > Uwazam obowiazek dodawania imienia i nazwiska jako bez sensu,

    Wrrrr....
    Klientowi przedstawiasz się *TY*.
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-09-01 14:24:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Aug 2007, artur wrote:

    > Moze i ja sie dolacze w nieco innej sprawie (ale zblizonej :) )
    > Spolki musza do swojej nazwy dodawac oznaczenia typu SA, s.j.

    Łap KC, art.43[5]par.2:
    _117.html
    "Firma zawiera okreœlenie formy prawnej osoby prawnej, które może być
    podane w skrócie,[...]"

    > Czy os. fiz. z DG ma obowiazek dodawac oznaczenia typu PPHU ?

    Nie.
    Natomiast DF OF która *nie* korzysta z "dodatkowych oznaczeń" (znaczy
    ma samo imię i nazwisko), naraża się niekiedy kontrahentom, np.
    tym ktorzy nie mają kasy fiskalnej :>

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-09-02 03:39:22
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    artur wrote:
    [...]
    > Nie chce podawac w nazwie firmy mojego imienia

    NO i co, dowiedziałeś się jak to jest?
    Też mnie nurtuje to samo pytanie.

    Dzięki
    Agryppa

  • 24. Data: 2007-09-02 07:26:24
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Agryppa" <b...@m...tam.pl> napisał w wiadomości
    > artur wrote:
> [...]

    Jak czytam już od paru lat na tej i innych grupach te same dwa nieśmiertelne
    pytania:
    - czy może mnie ktoś na siłę wymeldować?
    - czy muszę podawać swoje imie i nazwisko w nazwie firmy?

    to zaczynam rozumieć dlaczego PIS wygrał wybory.

    --
    andrzej

  • 25. Data: 2007-09-02 07:36:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Agryppa wrote:

    > NO i co, dowiedziałeś się jak to jest?
    > Też mnie nurtuje to samo pytanie.

    Jestem w stanie to zrozumieć:
    tę chęć niepodawania imienia i nazwiska.
    Sam dodatek brzmi poważniej, czasami nawet sugeruje
    inną formę prawną. Czasem chodziło o to, żeby nabywca nie wiedział,
    że to właśnie ja (albo np firma żony z tym samym nazwiskiem)
    coś sprzedajemy jego firmie, albo żeby tego nie było widać
    w dokumentach nabywcy. Do tego jeszcze pewnie odrębna numeracja faktur,
    żeby nabywca się nie zorientował, że jest jedynym klientem,
    albo żeby myślał, że jest jedynym.
    Otóż z przepisów wynika, że ma być
    imię i nazwisko, ale jak tego nie ma, to co?
    Otóż stawiam skrzynkę dobrego piwa, że losowo wybrana
    połowa kontrolerów od VAT i PIT w danym urzędzie,
    nie zwróci na to najmniejszej uwagi, a nawet jak zauważy,
    to machnie ręką. Ale są też wyjątki...

  • 26. Data: 2007-09-02 08:08:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-09-2007 o 09:26:24 andrzej <u...@o...eu> napisał(a):

    > U?ytkownik "Agryppa" <b...@m...tam.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Jak czytam ju? od paru lat na tej i innych grupach te same dwa
    > nie?miertelne
    > pytania:
    > - czy mo?e mnie kto? na si?? wymeldowaae?
    > - czy musz? podawaae swoje imie i nazwisko w nazwie firmy?
    >
    > to zaczynam rozumieae dlaczego PIS wygra? wybory.

    ROTFL :)

  • 27. Data: 2007-09-02 11:40:06
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    > Sam dodatek brzmi poważniej,

    Chyba w Kaczogrodzie brzmi powazniej.
    W krajach cywilizowanych to właśnie własne imie i nazwisko jest tym
    najpowazniejszym gwarantem w prowadzeniu biznesu.
    Spotkałem wielu niemieckich przedsiębiorców, którzy po założeniu "własnej"
    spółki z o.o. nazwali ja po prostu: Imię Nazwisko GmbH.

    > czasami nawet sugeruje inną formę prawną.

    Jaką formę prawną sugeruje brak informacji o formie prawnej?

    > Czasem chodziło o to, żeby nabywca nie wiedział,
    > że to właśnie ja (albo np firma żony z tym samym nazwiskiem)

    Otóż właśnie w tym celu uczciwy przedsiębiorca zakłada spółkę z o.o. a nie
    łamie prawo i zataja swoje nazwisko.
    Spotkałem raz pewnego producenta, który chcąc przechytrzyć konkurencje,
    założył spółkę z o.o., która potem imortowała i sprzedawała w Polsce
    półprodukty, których używali jego konkurenci. Przyzwyczaił ich do siebie a
    potem dokładnie wiedział na co sobie mogą pozwolić, gdy startowali w tych
    samych przetargach co on.
    Sprawa by się wydała natychmiast, gdyby tylko komuś z odbiorców chciało się
    poprosić go o dokumenty rejestrowe, ale najczęściej (jeżeli w ogóle) wymaga
    się takich dokumentów od klienta a nie od dostawcy.

    --
    andrzej

  • 28. Data: 2007-09-02 16:03:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    andrzej wrote:

    > Chyba w Kaczogrodzie brzmi powazniej.
    > W krajach cywilizowanych to wła?nie własne imie i nazwisko jest tym
    > najpowazniejszym gwarantem w prowadzeniu biznesu.

    Ale tak uważa znaczna mniejszość. Ten, który chce ukryć
    dane osobowe też uważa, że jest inaczej.

    > Jak? formę prawn? sugeruje brak informacji o formie prawnej?

    Jeśli postawisz w nazwie Company/Corporation/Industry
    to wielu osobom będzie się wydawało, że ma do czynienia
    z całkiem sporą firmą (wtedy można się domyślać innej formy prawnej)

    > Otóż wła?nie w tym celu uczciwy przedsiębiorca zakłada spółkę z o.o.
    > a nie łamie prawo i zataja swoje nazwisko.

    Ale spółka kosztuje, a tu chodzi pewnie o 500zł miesięcznie

  • 29. Data: 2007-09-02 20:27:33
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    > Jeśli postawisz w nazwie Company/Corporation/Industry
    > to wielu osobom będzie się wydawało, że ma do czynienia
    > z całkiem sporą firmą (wtedy można się domyślać innej formy prawnej)

    Ale co tu jest do domyślania. Prawo przewiduje kilka form prawnych i albo
    jest jedna z nich w nazwie przedsiębiorstwa, albo jej nie ma.
    Oczywiście człowiek słabo zorientowany w temacie może tego nie wiedzieć, ale
    tak już ten świat jest stworzony, że brak wiedzy szkodzi.

    > Ale spółka kosztuje, a tu chodzi pewnie o 500zł miesięcznie

    Coś za coś. Kwestia priorytetów.

    --
    andrzej

  • 30. Data: 2007-09-03 19:06:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    andrzej wrote:

> [...]
    > Oczywiście człowiek słabo zorientowany w temacie może tego nie
    > wiedzieć, ale tak już ten świat jest stworzony, że brak wiedzy

    Przecież tu chyba o to chodzi, żeby stworzyć
    wrażenie czegoś innego u tych mniej zorientowanych.

    Ja też mam dodatek do firmy taki, że wszyscy myślą,
    że zatrudniam setki osób. Trochę mi głupio teraz po latach,
    ale zmieniać mi się też nie chce :-)