-
11. Data: 2010-02-12 18:37:21
Temat: Re: Naprawa środka trwałego
Od: "pawelj" <p...@o...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1002120011450.1832@quad...
> On Thu, 11 Feb 2010, pawelj wrote:
>
>>>> I co się dzieje w momencie, kiedy mój samochód normalnie się psuje a ja
>>>> go
>>>> naprawiam?Wtedy jest kup czy zwiększenie wartości ?
>>>
>>> Jest KUP.
>>
>> Bez względu na kwotę?
>
> A dlaczego miałby być wzgląd?
Bo ktoś kiedyś chciał mi wmówić, że jeżeli kwota naprawy przekracza 3,5 tys
to jest zwiększenie wartości a do 3,5 tys można w koszty.
--
Pawełj
-
12. Data: 2010-02-13 00:22:50
Temat: Re: Naprawa środka trwałego
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 12 Feb 2010, pawelj wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>> On Thu, 11 Feb 2010, pawelj wrote:
[...o naprawie...]
>>> Bez względu na kwotę?
>>
>> A dlaczego miałby być wzgląd?
> Bo ktoś kiedyś chciał mi wmówić, że jeżeli kwota naprawy przekracza 3,5 tys
> to jest zwiększenie wartości a do 3,5 tys można w koszty.
Nie, to nie dotyczy naprawy, to dotyczy *remontu* który *jest
ulepszeniem*, a *nie* naprawą.
Można powiedzieć tak: "jeśli remont nie jest naprawą, czyli
nie służy przywróceniu do max 100% *początkowej* sprawności,
to jest limit" :D
Przykładowo: nawet wymiana całego silnika nie jest "ulepszeniem",
jesli jest to *taki sam* silnik, jak "był poprzednio".
Ale już wymiana na silnik o większej pojemności skokowej albo
dajmy na to "przeróbka na gaz" są ulepszeniami - ST jakieś
funkcjonalności *nie miał* a teraz ją ma.
Jak ktoś ma genialny pomysł, że przy okazji wypadku pod
przykrywką "naprawy" to i owo sobie w pojeździe "zrobi lepiej",
to lepiej... niech uważa :D
Art.22g.17 tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,4.html
(przeczytaj, koniecznie, NIE BAZUJ na tym kto co Ci pisze,
ze mną na czele, jakby co to Ty pójdziesz siedzieć we
własnym imieniu ;))
pzdr, Gotfryd