  • 1. Data: 2002-07-02 15:37:46
    Temat: Moj pracodawca nie jest platnikiem VAT:(((
    Od: "Sebastian Tatol" <s...@S...szas.pl>

    Witam,

    Moj pracodawca nie jest platnikiem Vat a ja bede na dg, w zwiazku z czym mam
    wielki problem bo dla niego Vat jest kosztem a dla mnie Vatem ktory musze
    oddac panstwu. Gdzie moge przeczytac czy i ja musze byc Vatowcem? Slyszalem
    ze do pewnej wysokosci rocznych przychodow mozna nie byc Vatowcem, jak to
    kurcze jest, podpowiedzcie cos...
    Dzieki i pozdrawiam

    Sebel

  • 2. Data: 2002-07-02 20:09:35
    Temat: Re: Moj pracodawca nie jest platnikiem VAT:(((
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jul 2002, Sebastian Tatol wrote:
    [...]
    >+ oddac panstwu. Gdzie moge przeczytac czy i ja musze byc Vatowcem? Slyszalem
    >+ ze do pewnej wysokosci rocznych przychodow mozna nie byc Vatowcem, jak to
    >+ kurcze jest, podpowiedzcie cos...

    Jest limit cosik 38400 (10000euro przeliczone przez ministra, nie wiem
    czy 38400 jeszcze jest aktualne) przychodu przeliczeniowego :] - bo
    niektóre rodzaje działalności powodują pomnożenie przychodu.
    Ponadto niektóre rodzaje działalności wykluczają nieVATowość
    (wszystko co z akcyzą, doradztwo różnych rodzajów...).
    Rzuć okiem:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=VAT&as_oq=zw
    olnienie%20zwolniony&ie=UTF-8&oe=UTF8&as_ugroup=*.po
    datki&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=200
    1&as_maxd=2&as_maxm=7&as_maxy=2002&num=100&hl=pl
    powstałe z:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    VAT+zwolnienie+OR+zwolniony+group:*.podatki&num=100&
    hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF8&as_drrb=b&as_mind=12&as_m
    inm=5&as_miny=2001&as_maxd=2&as_maxm=7&as_maxy=2002

    Interesuje cię zwolnienie *podmiotowe* (czyli *ktoś* nie płaci
    VATu) a nie *przedmiotowe* (czyli *za coś* nie jest naliczany - bo
    to dotyczy wszystkich). Oczywiście takie wątki:

    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&oe=UTF8&th=5a1e087c5afb26d6&rnum=9

    ...rzucają się w oczy same :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-07-02 20:26:12
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@S...szas.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > Vatowcem? Slyszalem ze do pewnej wysokosci rocznych przychodow mozna
    > nie byc Vatowcem, jak to kurcze jest, podpowiedzcie cos...

    Jeżeli w ciągu roku nie przekroczysz 38500 obrotu (10000euro) to możesz
    wybrać zwolnienie z VAT (druk VAT-6). Jeżeli przekroczysz tę kwotę a
    wcześniej nie chcesz być VATowcem to możesz wejść na VAT dopiero od dnia
    przekroczenia tej kwoty ale jak już raz wejdziesz na VAT, zostajesz
    VATowcem do końca życia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 4. Data: 2002-07-04 16:11:56
    Od: Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl>

    >ale jak już raz wejdziesz na VAT, zostajesz VATowcem do końca życia.

    nawet jak sie zamknie firme i pozniej otworzy nowa w innej branzy???

    Pepto

    p.s. prosilbym takze na priv (usun USUN w adresie)

  • 5. Data: 2002-07-05 14:40:03
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@i...pwr.wroc.pl:

    > nawet jak sie zamknie firme i pozniej otworzy nowa w innej branzy???

    TAK! Oczywiście mowa o działalności prowadzonej na własne nazwisko, nie
    dotyczy DG w formie spółek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516