  • 1. Data: 2004-02-25 18:16:16
    Temat: Mały podatnik - VAT-7 i PIT-5 czy tylko VAT-7?
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Witam. Mam pytanie odnośnie tzw. "małego podatnika". Obecnie jestem na KPiR
    (z vatem) pracując jednocześnie na etacie na umowę o pracę. Celem odciążenia
    od comiesięczych wizyt w US chciałbym przejść na "małego podatnika", i tu
    pojawia się moje pytanie:

    czy "mały podatnik" może kwartalnie się rozliczać tylko z VAT-7 czy także z
    PIT-5? Szukałem w necie informacji ale znalazłem tylko opis "małego
    podatnika" odnośnie VAT-7. Czyżby wprowadzenie MP nie uwalniało takiego MP
    od biegania co miesiąc do US z PIT-5?

  • 2. Data: 2004-02-25 18:28:21
    Temat: Re: Mały podatnik - VAT-7 i PIT-5 czy tylko VAT-7?
    Od: "kasiauz" <k...@i...pl>

> [...]
    >od biegania co miesiąc do US z PIT-5?
    >
    >PIT 5 NALEŻY SKŁADAĆ CO MIESIĄC TYLKO VAT 7 MOŻNA KWARTALNIE
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2004-02-25 21:21:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, GrP wrote:
    [...]
> [...]
    >+ podatnika" odnośnie VAT-7. Czyżby wprowadzenie MP nie uwalniało takiego MP

    Dobrze kombinujesz, to dwa oddzielne podatki.
    Ale jeśli czas jakiś już DG prowadzisz to dla celów PD masz dostepną
    "ryczałtową zaliczkę" opartą o wartość podatku zapłaconą *w zeszłym
    roku* (czyli *za* rok przedostatni) - ostatnio było wałkowane :)
    Tyle że już o 5 dni za późno na wybór...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-25 22:58:11
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 25 Feb 2004 19:16:16 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, GrP napisał(a):

    > Celem odciążenia
    > od comiesięczych wizyt w US chciałbym przejść na "małego podatnika", i tu
    > pojawia się moje pytanie:
    A kto cię zmusza do tych wizyt ? Poczta u ciebie nie istnieje ?
    A nad "małym podatnikiem" dobrze się zastanów.
    Hint: sprawdź zasady odliczania.

    --
    Mieczysław
    ----