-
1. Data: 2004-02-09 13:19:39
Temat: Likwidacja działalności-remanent ? :-(
Od: "szachista" <n...@c...barg.cy>
W marcu 2003 zakonczyłem działalnośc gospodarczą prowadzoną na podstawie
książki przychodów i rozch.
Przedtem miałem już 3 miesiące zawieszoną działalność (nadzory bud.) Jakie
dokumenty muszę sporządzić dla urzędu skarbowego.Nie mogę zrozumieć tych
przepisów o likwidacji.Chodzi o remanent.
Z srodków trwałych mam nie całkowicie zamortyzowany kompóter i biurko (25
miesięcy).Żadnego innego wyposażenia nie miałem.
Czy muszę wyliczać jakiś tam wskażnik procentowy udziału dochodu w
przychodzie ????
Co z nie zamortyzowanym komputerem ?
Pardzo proszę o kompetentną odpowiedź.Informacje otrzymane w Urz.Skarb.są
mgliste i dalej nic nie wiem.
Ew.proszę o wskazanie przystępnej lektóry bez tego całego prawniczego
języka.
Pozdrawiam E.
-
2. Data: 2004-02-09 15:30:15
Temat: Re: Likwidacja działalności-remanent ? :-(
Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
szachista wrote:
> W marcu 2003 zakonczyłem działalnośc gospodarczą prowadzoną na podstawie
> książki przychodów i rozch.
> Przedtem miałem już 3 miesiące zawieszoną działalność (nadzory bud.) Jakie
> dokumenty muszę sporządzić dla urzędu skarbowego.Nie mogę zrozumieć tych
> przepisów o likwidacji.Chodzi o remanent.
> Z srodków trwałych mam nie całkowicie zamortyzowany kompóter i biurko (25
> miesięcy).Żadnego innego wyposażenia nie miałem.
> Czy muszę wyliczać jakiś tam wskażnik procentowy udziału dochodu w
> przychodzie ????
> Co z nie zamortyzowanym komputerem ?
> Pardzo proszę o kompetentną odpowiedź.Informacje otrzymane w Urz.Skarb.są
> mgliste i dalej nic nie wiem.
Jakie pytanie taka odpowiedz....
Czy chce nam Pan przez to powiedziec, ze tak sibie zakonczyl dzialanosc
w marcu do dzis nie skladajac zadnych pitow/watow/nipow ?
Czy byl Pan podatnikiem VAT ?
Boguslaw
-
3. Data: 2004-02-09 18:27:03
Temat: Re: Likwidacja działalności-remanent ? :-(
Od: "szachista" <n...@c...barg.cy>
Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
news:c088m0$oor$2@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> szachista wrote:
>
> > W marcu 2003 zakonczyłem działalnośc gospodarczą prowadzoną na podstawie
> > książki przychodów i rozch.
> > Przedtem miałem już 3 miesiące zawieszoną działalność (nadzory bud.)
Jakie
> > dokumenty muszę sporządzić dla urzędu skarbowego.Nie mogę zrozumieć tych
> > przepisów o likwidacji.Chodzi o remanent.
> > Z srodków trwałych mam nie całkowicie zamortyzowany kompóter i biurko
(25
> > miesięcy).Żadnego innego wyposażenia nie miałem.
> > Czy muszę wyliczać jakiś tam wskażnik procentowy udziału dochodu w
> > przychodzie ????
> > Co z nie zamortyzowanym komputerem ?
> > Pardzo proszę o kompetentną odpowiedź.Informacje otrzymane w
Urz.Skarb.są
> > mgliste i dalej nic nie wiem.
>
> Jakie pytanie taka odpowiedz....
>
>
> Czy chce nam Pan przez to powiedziec, ze tak sibie zakonczyl dzialanosc
> w marcu do dzis nie skladajac zadnych pitow/watow/nipow ?
>
> Czy byl Pan podatnikiem VAT ?
>
> Boguslaw
----------------------------------------------------
-----
Nie, nie byłem płatnikiem VAT.
Najpierw tz. w lipcu 2002 r. zgłaszałem zawieszenie działalności do
Urz.Skarbow.i ZUS (PIT), natomiast potem tj.3.03.2003 zgłosiłem zakończenie
działalności również do Urzędu Skarbowego(PIT) oraz organu rej.UM.
Przy zgłaszaniu zakończenia,Pani z Urz.Skarb powiedziała mi,że remanent z
działalności rozliczę przy zeznaniu rocznym. No i teraz moje pytania jw-jaki
remanent.mam sporządzić? najbardziej mi chodzi o ten-- (Czy muszę wyliczać
jakiś tam wskażnik procentowy udziału dochodu w przychodzie ????...itd.)
przecież po zawieszeniu działalności nie miałem już rzadnych dochodów.
E.
-
4. Data: 2004-02-09 20:38:47
Temat: Re: Likwidacja działalności-remanent ? :-(
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 9 Feb 2004, szachista wrote:
>+ Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał [...]
>+ > szachista wrote:
>+ >
>+ > > W marcu 2003 zakonczyłem działalnośc gospodarczą prowadzoną na podstawie
>+ > > książki przychodów i rozch.
>+ > > Przedtem miałem już 3 miesiące zawieszoną działalność (nadzory bud.)
>+ Jakie
>+ > > dokumenty muszę sporządzić dla urzędu skarbowego.Nie mogę zrozumieć tych
>+ > > przepisów o likwidacji.Chodzi o remanent.
>+ > > Z srodków trwałych mam nie całkowicie zamortyzowany kompóter i biurko
>+ (25
>+ > > miesięcy).Żadnego innego wyposażenia nie miałem.
>+ > > Czy muszę wyliczać jakiś tam wskażnik procentowy udziału dochodu w
>+ > > przychodzie ????
To dotyczy TYLKO wyposażenia. Biurko było ST ?
>+ > > Co z nie zamortyzowanym komputerem ?
ŚT nie ujmuje się w remanencie. Natomiast jakbyś wpadł na pomysł
zeby taki ST sprzedać - to będziesz miał przychód do opodatkowania
*z działalności* (mimo że już nie prowadzonej :))
[...]
>+ > Czy chce nam Pan przez to powiedziec, ze tak sibie zakonczyl dzialanosc
>+ > w marcu do dzis nie skladajac zadnych pitow/watow/nipow ?
[...]
>+ Urz.Skarbow.i ZUS (PIT), natomiast potem tj.3.03.2003 zgłosiłem zakończenie
>+ działalności również do Urzędu Skarbowego(PIT) oraz organu rej.UM.
>+ Przy zgłaszaniu zakończenia,Pani z Urz.Skarb powiedziała mi,że remanent z
>+ działalności rozliczę przy zeznaniu rocznym.
Piękne. Jak to tu mawiają ? ;)
>+ No i teraz moje pytania jw-jaki
>+ remanent.mam sporządzić? najbardziej mi chodzi o ten-- (Czy muszę wyliczać
>+ jakiś tam wskażnik procentowy udziału dochodu w przychodzie ????...itd.)
>+ przecież po zawieszeniu działalności nie miałem już rzadnych dochodów.
W przepisach masz wyjaśnione co się robi jak nie ma przychodu !
A do remanentu (dla bezVATowca) wchodzą:
- towary handlowe (i stanowią przychód)
- wyposażenie "ze współczynnikiem"; nie ma wyposażenia nie ma
kłopotu.
A ST się nie "remanentuje" :), chyba dla "potrzeb własnych".
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)
-
5. Data: 2004-02-09 20:42:33
Temat: Re: Likwidacja dzia3alności-remanent ? :-( (was: Likwidacja działalności-remanent ? :-()
Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>
Mon, 9 Feb 2004 19:27:03 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, szachista
napisał(a):
> Najpierw tz. w lipcu 2002 r. zgłaszałem zawieszenie działalności do
> Urz.Skarbow.i ZUS (PIT), natomiast potem tj.3.03.2003 zgłosiłem zakończenie
> działalności również do Urzędu Skarbowego(PIT) oraz organu rej.UM.
> Przy zgłaszaniu zakończenia,Pani z Urz.Skarb powiedziała mi,że remanent z
> działalności rozliczę przy zeznaniu rocznym. No i teraz moje pytania jw-jaki
> remanent.mam sporządzić? najbardziej mi chodzi o ten-- (Czy muszę wyliczać
> jakiś tam wskażnik procentowy udziału dochodu w przychodzie ????...itd.)
> przecież po zawieszeniu działalności nie miałem już rzadnych dochodów.
> E.
Prowadząc DG powinno się znać ( dla własnego dobra ) przepisy podatkowe :
Art. 24 ust. o pdof
"3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
działalności gospodarczej, dochód ustala się przy zastosowaniu do wartości
ustalonej według cen zakupu pozostałych na dzień likwidacji towarów
handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów,
wyrobów gotowych, braków i odpadków oraz rzeczowych składników majątku
związanego z wykonywaną działalnością, nie będących środkami trwałymi -
takiego wskaźnika procentowego, jaki wynika z udziału dochodu w przychodach
w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym
nastąpiła likwidacja działalności, a jeżeli w tym okresie dochód nie
wystąpił - w roku podatkowym poprzedzającym rok, w którym nastąpiła
likwidacja. Za datę likwidacji działalności gospodarczej uważa się datę
określoną w zawiadomieniu, o którym mowa w zdaniu poprzednim. Nie ustala
się dochodu na dzień likwidacji, jeżeli:
1) w wyniku zmiany formy prawnej lub połączenia przedsiębiorstw składniki
majątku objęte remanentem zostały wniesione w formie wkładu lub aportu do
nowo powstałego lub istniejącego przedsiębiorcy,
2) nastąpiła całkowita lub częściowa zmiana branży,
3) osoba fizyczna wniosła w formie wkładu lub aportu do spółki cywilnej
albo spółki handlowej składniki majątku objęte remanentem,
4) nastąpiło przekształcenie spółki cywilnej w spółkę handlową lub osobowej
spółki handlowej w inną osobową spółkę handlową albo w kapitałową spółkę
handlową."
Ponadto :
Rozp. MF w spr. PKPiR
'§ 27. 1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi
spisu z natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i
pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i
odpadów, zwanego dalej "spisem z natury" na dzień 1 stycznia, na koniec
każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku
podatkowego, a także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów
wspólników lub likwidacji działalności.
2. Spis z natury podlega wpisaniu do księgi także wówczas, gdy osoby
prowadzące działalność gospodarczą sporządzają go za okresy miesięczne oraz
gdy na podstawie odrębnych przepisów jego sporządzenie zarządził naczelnik
urzędu skarbowego.
3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
działalności, spisem z natury należy objąć również wyposażenie."
"§ 28 4. O zamiarze sporządzenia spisu z natury w innym terminie niż na
dzień 1 stycznia, 31 grudnia oraz na dzień rozpoczęcia działalności
gospodarczej podatnicy są obowiązani zawiadomić w formie pisemnej
właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie co najmniej siedmiu dni
przed datą sporządzenia tego spisu."
"§ 29.6. Podatnik jest obowiązany dokonać wyceny najpóźniej w terminie 14
dni od dnia zakończenia spisu z natury.
..
8. Podatnik jest obowiązany dokonać wyceny, w tym wyposażenia objętego
spisem z natury, sporządzonym na dzień likwidacji działalności, według cen
zakupu."
Wystarczy ?
Mieczysław