  • 1. Data: 2011-12-12 12:49:52
    Temat: Likwidacja Działalności, pozostanie vatowcem
    Od: Główny Użytkownik <p...@g...com>

    Witam!
    Ze względu na osiąganie przychodów wyłącznie z praw majątkowych
    postanowiłem albo zawiesić od stycznia działalność albo ją
    zlikwidować.
    Za likwidacją przemawia głównie to że po pewnym okresie będę mógł sie
    ubiegać o dotację jeżeli zechce wykonywać czynności podlegające pod
    DG.
    Tylko chciałbym się więc zapytać co muszę zrobić zgłaszając w UM na
    wszystkomającym druku likwidację od 1 stycznia podczas gdy nadal
    pozostaje podatnikiem vat czynnym i nadal będę wykonywać czynności
    podlegające pod vat (przychód z praw majątkowych) . Google przy
    zamykaniu działalności mówią o remanencie likwidacyjnym vatowskich ale
    mnie to generalnie nie interesuje bo dalej będę fakturować.

    I przy okazji drugie pytanie, czy ktoś walczył z terrorystami o
    niekaranie za spoźnienie się o dzień roboczy z złożeniem vat-7?
    Miałem kwotę do przeniesienia, złożyłem zamiast w piątek w
    poniedziałek koło 13. No i wysłali wezwanie w sprawie popełnienia
    wyroczenia. Generalnie hujstwo straszne bo w tym przypadku wręcz
    żadnej szkodliwości doszukać się nie mogę. I zamierzam nie przyjąć
    mandatu i iść z tym do sądu. Ktoś temat przerabiał? Mam dziwne
    wrażenie że Panie z US nie za bardzo się wczytywały w część ogólną
    kodeksu wykroczeń i za wszelką cenę przy byle pierdole chcą karać
    pomijająć w ogóle pojęcie szkodliwości społecznej.

    No i przy okazji trzecie pytanie. Jak chce zmienić vat z miesięcznego
    na kwartalny to do którego o jakiej treści pisemko musze złożyć w US?

    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2011-12-14 23:42:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Dec 2011, Główny Użytkownik wrote:

> [...]
    > zamykaniu działalności mówią o remanencie likwidacyjnym vatowskich ale
    > mnie to generalnie nie interesuje bo dalej będę fakturować.

    Interesuje, interesuje, może na razie zza daleka się przyglądałeś ;)
    IMVHO, trzeba co najmniej uzasadnienie sobie przygotować, w celu
    wyjaśnienia (potencjalnej) kontroli, jak to się stało, że majątek
    "w DG" stał się majątkiem "w celach opodatkowanych nie DG".
    Majątek "przypisany do DG w rozumieniu UoPDoOF" nie jest tożsamy
    z "przypisanym do DG w rozumieniu VAT".
    Zgadza się?

    Z kolei źródła przychodu są odrębne.
    Kończysz DG.
    Nie ujmujesz w VAT.
    Potencjalne pytanie: "jakim prawem to się znalazło w kosztach DG" ;)
    (kiedyś-tam, nie teraz!)

    > wrażenie że Panie z US nie za bardzo się wczytywały w część ogólną
    > kodeksu wykroczeń i za wszelką cenę przy byle pierdole chcą karać
    > pomijająć w ogóle pojęcie szkodliwości społecznej.

    Daj znać o skutkach.
    Obawiam się, że to nie tylko w US tak działa, ale np. przy
    policji drogowej też.

    > No i przy okazji trzecie pytanie. Jak chce zmienić vat z miesięcznego
    > na kwartalny to do którego

    Hm... czytam Ci ja art.99.3 i widzę:
    "najpóŸniej do 25. dnia drugiego miesišca kwartału, za który będzie po
    raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa"

    > o jakiej treści pisemko musze złożyć w US?

    Czytelnej. *Treść* ma być zrozumiała, nie wnikam w krój kaligrafii ;)
    Można podać podstawę prawną :|, link:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html

    I zgodnej z Ordynacją (NIP, data, autograf)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-12-22 07:06:01
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Hm... czytam Ci ja art.99.3 i widzę:
    > "najpóźniej do 25. dnia drugiego miesišca kwartału, za który będzie po
    > raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa"

    Na początku roku przymierzałem się do kwartalnych deklacji vat, no i w
    podobnym wątku wklepałem takiego posta, do którego niestety nikt się
    wtedy nie ustosunkował:

    "
    ... szukając dalszych informacji w sieci stwierdziłem, że
    pomimo, że do 25 lutego zostało jeszcze dwa dni, to i tak już "po
    ptokach", bo oprócz powyższego zawiadomienia, powinienem był złożyć do 7
    stycznia aktualizację na VAT-R.
    Chyba że ktoś ma inne zdanie? :)
    "

    Andrzej
    www.radom.ws

  • 4. Data: 2011-12-22 17:55:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2011, ajt wrote:

    > Na początku roku przymierzałem się do kwartalnych deklacji vat, no i w
    > podobnym wątku wklepałem takiego posta, do którego niestety nikt się wtedy
    > nie ustosunkował:

    ...przyznając, że po zajrzeniu do przepisu poczułem się zaskoczony
    faktem, że wychodzi iż można tak późno (nie z góry) zgłosić wybór :)

> [...]
    > pomimo, że do 25 lutego zostało jeszcze dwa dni, to i tak już "po
    > ptokach", bo oprócz powyższego zawiadomienia, powinienem był złożyć do 7

    :)
    Skąd (z jakiego przepisu) jest ten 7 stycznia?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-12-22 19:09:58
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > :)
    > Skąd (z jakiego przepisu) jest ten 7 stycznia?

    Art. 96 ust. 12 każe składać zawiadomienie (vat-r) najpóźniej 7 dni od
    dnia, w którym nastąpiła zmiana, a np. tutaj, w przykładzie pod koniec:

    http://mojafirma.infor.pl/podatki/porady/116031,Jak-
    zmienic-rozliczanie-miesieczne-na-kwartalne.html

    najwyraźniej interpretują to tak, że zmiana nastąpiła z początkiem
    kwartału, za który mamy zamiar złożyć pierwszą deklarację...
    Andrzej
    www.radom.ws